Gå direkt till innehåll
Kimona Boussard är ny uppdragsansvarig arkitekt på Carlstedt Arkitekter i Eskilstuna

Carlstedt Arkitekter växlar upp i Eskilstuna

Carlstedt Arkitekter rekryterar Kimona Boussard som ny uppdragsansvarig arkitekt till Eskilstunakontoret. Kimona blir en viktig del av Carlstedt Arkitekters lokala positionering och väg mot att bli det självklara valet av arkitekt i Eskilstuna och Sörmland.

Kimona brinner för Eskilstunas utveckling och vill att Eskilstunaborna ska trivas i sina bostäder, på sina arbetsplatser och att barn ska känna sig trygga i förskolor och skolor.

Jag har under hela mitt yrkesverksamma liv arbetat för att få vara delaktig i att skapa ett bättre Eskilstuna – det ger mig energi, säger Kimona Boussard.

Hon har under många år varit aktiv i Affärsplan Eskilstuna, där hon får en närhet till och insyn i behov och önskemål från olika verksamheter. Kimona fortsätter:

Jag är säker på att jag och Carlstedt Arkitekter kommer att kunna gå hand i hand i vår gemensamma strävan om att finnas här för Eskilstuna. Vi delar visionen att utveckla vår hemstad och närregion.

Carlstedts kontorschef Kalle Berggren är mycket glad att få hälsa Kimona välkommen till Eskilstunakontoret:

Vi har en tillväxtstrategi för Eskilstunakontoret och Kimona är en viktig rekrytering i den satsningen. Med Kimona stärker vi vårt erbjudande i Eskilstuna, där vi är en samarbetspartner med stark lokal förankring för både kommuner och privata aktörer i regionen. Jag är övertygad om att Kimona kommer att bidra till Carlstedt Arkitekters utveckling och att det är en mycket positiv nyhet för våra kunder, säger Kalle.

Kimona kommer närmast från Tovatt Architects and Planners by Sweco. Hon har en magisterexamen i arkitektur från LTH och KTH. Kimona Boussard tillträder sin nya tjänst hos Carlstedt Arkitekter i Eskilstuna den 15 mars.

Regioner

Carlstedt Arkitekter är ett av Sveriges ledande arkitektkontor inom vårdarkitektur. Företaget har 70 medarbetare och finns på tre orter: Stockholm, Nyköping och Eskilstuna.

Stina Ljungkvist

Presskontakt vd +46 70 201 25 52

Välkommen till Carlstedt Arkitekter!

Carlstedt Arkitekter är ett av Sveriges ledande arkitektkontor inom vårdarkitektur. Företaget har ca 70 medarbetare och finns på tre orter: Stockholm, Nyköping och Eskilstuna. 2020 omsatte företaget ca 85 MKr.

Carlstedt Arkitekter
    Söder Mälarstrand 29/57, STOCKHOLM , Hospitalsgatan 20, NYKÖPING, Stenmansgatan 7 ESKILSTUNA,
    Box 15419, 104 65 Stockholm