Carotte och The Street Food Labs lanserar nytt matkoncept

Carotte och The Street Food Labs lanserar nytt matkoncept

Carotte och The Streetfood Labs startar gemensamt bolag för att skala upp restaurangsuccén på Sankt Eriksgatan på Kungsholmen. Konceptet kommer expanderas nationellt hos Carottes befintliga och nya kunder. Härnäst flyttar matkonceptet LA Streetfood in på Konserthuset på Sveavägen i Stockholm.

Sommaren 2022 slog The Streetfood Labs med kreativt ansvarig och kökschef Ragnar Åberg upp portarna i ett hål i väggen på södra Kungsholmen. Det dröjde inte länge förrän köerna slingrade sig långa ut på gatan när ryktet spridits om fantastisk LA Streetfood med burritos, sliders, Stockholms bästa tacos och läskande slushes. Nu tas nästa steg i expansionen tillsammans med Carotte.

- Vi känner Ragnar Åberg sedan länge och blev själva stammisar på Kungsholmen. Maten, drycken och servicen var imponerande bra så det var lätt att förstå att konceptet skulle bli populärt. Att nu få chansen att skala upp konceptet tillsammans med Ragnar och TSFL känns otroligt spännande, säger Oscar Durling, VD på Carotte Food&Event.

Smakerna som talar för sig själva

- Jag är uppvuxen med mexikansk mat och har jobbat en hel del med asiatiska kök och även arbetat i USA. Nu blandar jag ihop dessa ingredienser och resultatet blev Los Angeles inspirerad streetfood med en modern twist. Det är riktigt kul att så många har gillat det och gett oss så fin feedback! berättar Ragnar Åberg, kreativt ansvarig The Streetfood Labs.

- Vi älskar vårt lilla ställe på Sankt Eriksgatan och kommer driva det vidare, men det blir snabbt väldigt trångt. Därför blir det en inspirerande utmaning att med Carotte i ryggen få möjlighet och resurser att visa upp vår mat och dryck för ännu fler, fortsätter Ragnar Åberg.

Vid sidan om Ragnar Åberg står Pegah Livani, delägare i TSFL med bred erfarenhet av digital marknadsföring och inspiratör inom Stockholms restaurangscen bl a som grundare av Instagramkontot Stockholmfoodguide.

Stora möjligheter för Carotte-koncernen med breddad konceptportfölj

Carotte får med TSFL en partner där både befintliga FM-uppdrag och nya uppdrag inom live-scenen och besöksnäringen kommer kunna ta del av det nya matkonceptet.

- Vi pratar hela tiden med våra kunder om hur kontorens roll förändras och hur kommersiella fastigheter behöver utvecklas till att bli starkare mötesplatser med nytänkande mat och service. Här tar vi på Carotte ett unikt initiativ i facility services branschen och investerar i ett nytt matkoncept som verkligen kommer kunna göra skillnad för våra kunder. Även för våra partners i live- och upplevelseindustrin kommer LA streetfood konceptet passa utmärkt, menar Oscar Ohlsén, koncernchef på Carotte.

Så blir den nya restaurangen och baren på Sveavägen

Vid sidan om den vanliga konsertverksamheten på Konserthuset, där Carotte ansvarar för all F&B, kommer den nya restaurangen The Streetfood Labs lanseras i februari 2023. Från lunch till sen kväll kommer en meny serveras med allt det bästa som gästerna har älskat på Kungsholmen.

- Det här blir verkligen något helt nytt som ingen erbjuder i city. Vi kommer även att göra om inredningen i lokalen på Sveavägen för att skapa en plats där man verkligen vill hänga länge, fortsätter Oscar Durling.

Carotte grundades 1982 och är idag en av Stockholms snabbast växande och största företagsgrupper inom möten, catering och service med en samlad omsättning över 140 MSEK år 2022, 85 medarbetare på heltid och 500 på deltid. Koncernen består av de 3 dotterbolagen Carotte Food&Event, Carotte Staff och Carotte Housekeeping och ägs sedan 2019 av bröderna Christian och Magnus Mertzig samt ledningen. Besök www.carotte.se för mer information.

Oscar Ohlsén

Koncernchef Carotte Group www.carotte.se