Press release -

Carpe Diem Beds lanserar den patenterade CS-Pocketen i en fristående resårmadrass med unika designmöjligheter

Design och kvalitet är starka ledord för Carpe Diem Beds när det kommer till produktutveckling. Varumärket är kända för att sammanväva dessa två begrepp och ständigt hänföra sängbranschen med innovativa patent och ständigt nytänk. Lanseringen av Stora Harpö och Lilla Harpö är inget undantag - denna gång breddar de sängsortimentet med marknadens första resårmadrass, utrustad med det patenterade Contour Pocket System. Även med denna produkt levererar Carpe Diem Beds en högklassig designupplevelse där kunden själv kan skräddarsy sin sovrumsupplevelse med den sängram som kunden själv önskar.

David Zettergren, General Manager för Carpe Diem Beds:

Lanseringen av madrasserna Stora & Lilla Harpö är en del av Carpe Diem Beds strategi att bredda sortimentet och låta kunden hitta sängen för deras behov, oavsett om de har en sängram eller inte. Fokus i utvecklingsarbetet har som alltid varit komfort och design, och självklart finns möjligheten att kunna designa den likt Carpe Diem Beds övriga sängmodeller i exklusiva tyger från Designers Guild och Romo Group.”

Carpe Diem Beds nylansering innebär två nytillskott i det redan breda sängsortimentet. Stora Harpö, vilken är den mest exklusiva av de två nylanserade produkterna, kombinerar två utav Carpe Diem Beds unika och patenterade komponenter – Contour Pocket System och Visco Elastic Bottom Layer. Denna kombination återfinns i varumärkets mest exklusiva sängar och möjliggör en bättre blodcirkulation och tryckavlasning. Lilla Harpö är utrustad med en J-pocket fjädring samt det tryckavlastande Visco Elastic Layer.

Stora & Lilla Harpö kommer att finnas hos utvalda butiker och återförsäljare från och med den 11:e November.

• Lifestyle

• mattress
  • contour pocket system
  • bed collection

Carpe Diem Beds är en svensk sängtillverkare med säte i Lysekil. Sängarna byggs för hand enligt svensk hantverkstradition av företrädesvis svenskt material. Patenterade innovationer ger maximal tryckavlastning och en nära viktlös sömnupplevelse, i kombination med modern design och en medveten miljöstrategi. Carpe Diem Beds är miljömärkta med Svanen, finns hos återförsäljare i ett tjugotal länder runt om i världen och sysselsätter runt 60 hängivna anställda

Carpe Diem Beds - A part of the Hilding Anders family

---

Carpe Diem Beds is a Swedish bed manufacturer with base in Lysekil, Sweden. Carpe Diem Beds are built by hand, in accordance with traditional Swedish craftsmanship and out of preferably Swedish materials. Patented innovations serve to deliver maximum pressure relief for a near weightless sleeping experience, in combination with contemporary design and environmental awareness. Carpe Diem Beds carry the Nordic eco-label "Svanen" and are sold in around 20 countries world wide and employs around 60 dedicated employees.

Carpe Diem Beds - A part of the Hilding Anders family

Linda Schori

Press contact Creative Director/Head of Brand & Marketing Carpe Diem Beds +46- 76-147 22 41