Carpe Diem Beds lanserar exklusiv hundsäng och lyxiga fotpallar

Design och kvalitet är ledorden som genomsyrar det svenska sängföretaget Carpe Diem Beds produktutveckling. Nu utökas företagets breda sortiment av högklassiga sängar och exklusiv sovrumsinredning med två nya produkter: Hunnebo hundsäng och Kobbe fotpall i två format, som även gör sig utmärkt som sittpuff. Både Hunnebo hundsäng och Kobbe fotpall är tillverkade för hand i Sverige.

Hunnebo hundsäng – maximal sovkomfort

Carpe Diem Beds är välkända för att bryta ny mark när det kommer till innovativa sänglösningar för maximal sovkomfort. Med Hunnebo hundsäng ger företaget våra fyrbenta vänner möjligheten att få uppleva känslan av att sova i en säng med en stretch pocket. Stretch pocket är ett madrasslager som fördjupar sängens fjädring samtidigt som det ger en stabiliserande effekt. Resultatet: en utvilad hund som är redo för alla äventyr som dagen har att erbjuda.

– Med Hunnebo hundsäng går vi in i en helt ny produktkategori där vi förlänger vårt design- och komforttänk till att även innefatta människans bästa vän. I dag har många sina husdjur i sovrummet och kanske till och med även i sängen, men vi tycker att det är viktigt att ge hunden en egen säng. Det unika med produkten är att den innehåller ett fjädringssystem som gör den extra bekväm och att den dessutom går att få i samtliga våra sängtyger. Därmed kan Hunnebo hundsäng bli en miniversion av matte och husses masterbed, säger Linda Schori, Creative Director på Carpe Diem Beds.

Mångsidiga Kobbe fotpall kan även användas som sittpuff

Med Kobbe fotpall kompletterar Carpe Diem Beds ytterligare sitt utbud av möbler. Kobbe fotpall är en mångsidig och behändig möbel. Tack vare den vadderade, mjuka ovansidan kan den även användas som en bekväm sittpuff. Kobbe fotpall är en vacker möbel som gör sig lika bra i sovrummet som i vardagsrummet eller din walk-in closet, oavsett om du väljer den runda modellen som finns i två storlekar eller den boxiga fyrkantiga versionen.

– Kobbe fotpall bygger vidare på vårt designkoncept, nämligen att den ska kunna matchas med sängen, gaveln eller dekorationskuddarna. Vi vill ge kunden så många alternativ som möjligt att kunna designa sin unika hotellkänsla i sovrummet och Kobbe fotpall är en perfekt produktnyhet för sovrummet, walk-in closeten eller varför inte vardagsrummet, säger Linda Schori, Creative Director på Carpe Diem Beds.

Tack vare att det finns 36 olika tyger och färger att välja mellan kan Kobbe fotpall enkelt matchas med din övriga inredning från Carpe Diem Beds för ett enhetligt och harmoniskt resultat.

– Lanseringen av Hunnebo och Kobbe är ytterligare ett steg i riktningen till att erbjuda en helhetsupplevelse med fokus på komfort och design till kunden. Vi har senaste åren, steg för steg, breddat sortimentet för att på sikt nå målet att inkludera hela sovrummet med allt vad det innebär samt skapat produkter som når utanför sovrummet fast med tydlig koppling till sömn och design. Vårt design- och produktutvecklingsteam ser inga gränser i kreativiteten så håll utkik, säger David Zettergren, General Manager på Carpe Diem Beds.

Hunnebo hundsäng och Kobbe fotpall kommer att finnas i Carpe Diem Beds butiker samt online på carpediembeds.se.

Produktfakta:
Hunnebo hundsäng

• Hunnebo hundsäng finns i två storlekar, en modell för mindre hundraser och en modell för större hundraser.
• Med Carpe Diem Beds 36 olika tyger i olika färger går Hunnebo hundsäng att designa så att den passar in med sovrummets övriga inredning.
• Uppbyggd runt Carpe Diem Beds stretch pocket för maximal komfort.
• Kudden är tvättbar.
• Handtillverkad i Sverige.

Mått:
Storlek small: Längd 70 cm, bredd 50 cm, höjd 22 cm.
Storlek large: Längd 110 cm, bredd 80 cm, höjd 22 cm.

Kobbe fotpall:
• Finns i två utföranden – rund och fyrkantig – i sammanlagt tre olika storlekar.
• Fotpallen har en bekväm sittdyna av fjäder och skum samt en högkvalitativ ram i trä.
• Perfekt möbel för sovrummet, vardagsrummet och klädkammaren.
• Kan användas som både fotpall och sittpuff.
• Med Carpe Diem Beds 36 olika tyger i olika färger går Kobbe fotpall att designa så att den passar in med hemmets övriga inredning.Handtillverkad i Sverige.

Mått:
Small rund: 60 cm i diameter.
Large rund: 120 cm i diameter.
Fyrkantig: Längd 100 cm, bredd 100 cm.

• hundsäng
  • fotpall
  • sovrumsdesign

Carpe Diem Beds är en svensk sängtillverkare med säte i Lysekil. Sängarna byggs för hand enligt svensk hantverkstradition av företrädesvis svenskt material. Patenterade innovationer ger maximal tryckavlastning och en nära viktlös sömnupplevelse, i kombination med modern design och en medveten miljöstrategi. Carpe Diem Beds är miljömärkta med Svanen, finns hos återförsäljare i ett tjugotal länder runt om i världen och sysselsätter runt 60 hängivna anställda

---

Carpe Diem Beds is a Swedish bed manufacturer with it's base in Lysekil, Sweden. Carpe Diem Beds are built by hand, in accordance with traditional Swedish craftsmanship and out of preferably Swedish materials. Patented innovations serve to deliver maximum pressure relief for a near weightless sleeping experience, in combination with contemporary design and environmental awareness. Carpe Diem Beds carry the Nordic eco-label "Svanen" and are sold in around 20 countries world wide and employs around 60 dedicated employees.