Carpe Diem Beds utvecklar sitt sovrumskoncept och öppnar ny egen butik i centrala Göteborg

Efter en framgångsrik etablering av Carpe Diem Beds första flaggskeppsbutik i Stockholm, tar sängvarumärket nu nästa steg i sin retailsatsning med öppnandet av en ny butik i centrala Göteborg, på Östra Hamngatan.

Det svenska sängvarumärket Carpe Diem Beds öppnar nu sin andra egna butik i Sverige. Butiken lyfter fram sängvarumärkets alla delar i fysisk upplevelseform och erbjuder kunderna allt för sovrummet; från sovkonsultation och skräddarsydd sängdesign till sovrumsutformning med accessoarer för nedvarvning och avslappning. I butiken finns även designtillbehör som hundsäng, fotstolar, nattduksbord, mattor och ett stort utbud av dekorationskuddar - premiumprodukter som är framtagna med respekt för miljö, tillverkning, kvalitet och design.

Den nya butikssatsningen är ett led i en varumärkessatsning där upplevelsen av varumärket ska gå igenom i alla typer av kanaler, såväl fysiska som digitala. Carpe Diem Beds vision är att ständigt ligga i framkant när det kommer till att kombinera lyxig komfort med stilren design.

”Det har varit en spännande tid för Carpe Diem Beds där vi utvecklat varumärkets identitet för att göra ett starkare avtryck i helhetsupplevelsen. Att öppna fysiska butiker är avgörande i det avseendet. Med vår butik i Göteborg vill vi komma ännu närmare våra konsumenter på västkusten och visa hur man kan se över alla delar av sovrummet för att få en ännu bättre sovupplevelse”, säger Linda Schori, Head of Brand & Marketing, Carpe Diem Beds.

Den 310 kvm stora butiken öppnar den 7 september och ligger på Östra Hamngatan 46-48.

• adjustable beds
  • bed collection
  • continental beds
  • bed legs and headboards
  • bedding and bed linen
  • fotpall
  • hundsäng
  • sovrumsinredning

Carpe Diem Beds är en svensk sängtillverkare med säte i Lysekil. Sängarna byggs för hand enligt svensk hantverkstradition av företrädesvis svenskt material. Patenterade innovationer ger maximal tryckavlastning och en nära viktlös sömnupplevelse, i kombination med modern design och en medveten miljöstrategi. Carpe Diem Beds är miljömärkta med Svanen, finns hos återförsäljare i ett tjugotal länder runt om i världen och sysselsätter runt 60 hängivna anställda

---

Carpe Diem Beds is a Swedish bed manufacturer with base in Lysekil, Sweden. Carpe Diem Beds are built by hand, in accordance with traditional Swedish craftsmanship and out of preferably Swedish materials. Patented innovations serve to deliver maximum pressure relief for a near weightless sleeping experience, in combination with contemporary design and environmental awareness. Carpe Diem Beds carry the Nordic eco-label "Svanen" and are sold in around 20 countries world wide and employs around 60 dedicated employees.