Skapa en avkopplande inredning – med sängen i fokus

Nu flyttar den ställbara sängen in i vardagsrummet! Carpe Diem Beds visar ett exklusivt sortiment av sängmodeller som gärna får flytta in i vardagsrummet för att användas som divan eller dagbädd.

Med Carpe Diem Beds ställbara sängar får du inte bara en högklassig säng. Den fungerar lika bra att använda som en luxuös divan eller dagbädd – och varför inte placera denna exklusiva möbel i vardagsrummet! De tre modellerna Saltö, Marstrand och Vinga är formgivna för att synas.

Komforten är förstklassig och sängens olika sitt- och ligglägen kan enkelt justeras med en trådlös fjärrkontroll. Exempel på en annan väl genomtänkt lösning är den diskreta LED-belysningen som är placerad under sängen och ger ett milt ledljus när det är mörkt i rummet.

Finns utrymmet, prova att placera sängen på snedden eller mitt i rummet. Inredningen känns mindre formell när du inte möblerar längs väggarna.

Med punktbelysning av flera små ljuskällor får rummet en avkopplande stämning och ställ gärna ihop ljusstakar, ramar och andra prydnadssaker – det skapar en mer harmonisk känsla än om de står utspridda.

Saltö, Marstrand och Vinga är tillverkade med Carpe Diem Bed Contour Pocket System som följer kroppens konturer och rörelser för bästa tänkbara stöd, tryckavlastning och komfort. Sängarna finns att få i åtta olika tyger.

Cirkapriser på 90x200 sängar; Saltö från 38 690 kr, Marstrand från 52 045 kr och Vinga från 67 045 kr.

Carpe Diem Beds är en svensk sängtillverkare med säte i Lysekil. Sängarna är byggda enligt svensk hantverkstradition av företrädesvis svenskt material och är gjorda för maximal tryckavlastning i kombination med tidlös design och en medveten miljöstrategi. Carpe Diem Beds finns via återförsäljare i ett tjugotal länder runt om i världen och har huvudkontor och produktion i Lysekil. Företaget har 60 anställda och omsatte cirka 150 miljoner kronor under 2013.  Samtliga sängar från Carpe Diem Beds är miljömärkta med Svanen.