Pressmeddelande -

Cash IT går med i Compare - Värmländska IT- och telekomföretags samverkansorganisation.

Den svenska kassasystemtillverkaren Cash IT har nu gått med i det Värmländska IT-klustret Compare. Stiftelsen Compare Karlstad har som uppdrag att genom samverkan bidra till Compare-företagens tillväxt i regionen. Verkställande tjänsteman i Stiftelsen Compare Karlstad tycker det är bra att Cash IT går med i Compare;

• Vi hälsar Cash IT välkomna som Compare-företag och till den samverkan vi erbjuder mellan de för närvarande 104 Compare-företagen, med det offentliga i regionen och med Karlstads universitet.

Iår firar Cash IT 15 år som företag. Från sitt huvudkontor på Tormestad i Karlstad levereras kompletta affärssystemlösningar till små- och mellanstora butiker och kedjor över hela landet. Cash ITs vd Robert Karlsson är nöjd med den nya samverkan;

• Cash IT ser fram mot att bli ett Compare-företag och att samverka med andra intressenter i regionen. Vi vill med detta dels bidra till regionens fortsatta utveckling samt att fler ska känna till att vi är en av Sveriges största leverantörer inom kassasystem och betallösningar med 18 anställda i Karlstad.

Integration har blivit det nya ledordet för teknikbranschen. På så vis passar det bra att samverka även i det verkliga livet, tycker Robert;

• De närmaste åren öker behoven av integration mellan system. E-handel likväl som fysiska butiker och appar hos konsumentet kommer alla att vara integrerade med varandra för en ännu bättre köpupplevelse. Vi kallar detta för integrerad handel och det är en mycket spännande resa vi har framför oss tillsammans med våra kunder och samarbetspartners.

Compare är en viktig aktör i det värmländska näringslivet. De vill att medlemmarna ska göra fler affärer och att företagen ska ha den kompetens som krävs både nu och i framtiden. De verkar också för etableringar och investeringar i regionen till affärs- och kompetensnytta för medlemmarnas företag. Göran Österman tror att Compare har mycket att tillföra Cash IT;

• Det är vår förhoppning att Cash IT ska ha nytta av våra tjänster och att det kan bidra till företagets utveckling och tillväxt.