Cash IT inviger webbshop för certifierade kassaregister

Idag slås de virtuella portarna upp till Cash IT:s nya webbshop för certifierade kassasystem. I webbshopen kommer handlare att kunna välja ut och köpa nya godkända kassasystem när som helst på dygnet, utan att behöva göra avkall på supportkrav.

Om knappt en månad träder den nya lagen om kassaregister (SFS 2007:592) i kraft. Före den 1 januari 2010 ska alla handlare med en omsättning på mer än 4 prisbasbelopp ha beställt sitt nya certifierade kassaregister. Cash IT utvecklar kassaregister sedan mer än 10 år tillbaka och har sett efterfrågan på sitt godkända kassasystem Cash IT Retail öka enormt den senaste tiden. För att möta det stora intresse som finns kompletterar nu Cash IT sina försäljningskanaler med en webbshop.

– Många handlare har inte tid att ägna sig åt frågan om kassasystem under kontorstid. Genom webbshopen vill vi göra det möjligt för våra kunder att i lugn och ro läsa på och bestämma sig för vilket system – Small, Medium eller Large – som är bäst avpassat för just deras verksamhet, säger Cash IT:s vd Robert Karlsson.

Vid köp av ett kassasystem via webbshopen kommer all vanlig support att ingå i priset, precis som vid ett vanligt köp.

Gå direkt till Cash IT:s nya webbshop för kassasystem, eller besök www.cash-it.se och välj Webbshop i toppmenyn.

Om Cash IT
Sedan drygt 10 år utvecklar Cash IT det användarvänliga kassasystemet Cash IT Retail, som efterlever myndigheternas hårdaste krav på säkerhet och kontroll. Tack vare integrationen med ledande affärssystem erbjuds ett komplett butiksdatasystem där den manuella hanteringen minskar och informationen synkroniseras i alla led. Cash IT samarbetar med Sharp Electronics om systemet, där mjukvaran är utvecklad av Cash IT och Sharp levererar hårdvaran. Cash IT är Visma Certified Partner och Visma utsåg även Cash IT till årets integrationspartner 2008. För mer information, besök gärna www.cash-it.se.

Mediekontakter:

Petra Jarelin, Cash IT