Casio lanserar nya multifunktionella EDIFICE-kronografer

Stockholm 28 april 2014 — Casio Computer Co., Ltd., presenterar de senaste nyheterna i sin EDIFICE-serie med metallarmbandsur baserade på konceptet ”Speed & Intelligence”. De nya ERA-300-klockorna är multifunktionella kronografer med kompassfunktion och temperaturindikator. Med Casios neonbelysningsteknik är de nu även mycket enklare att läsa av i mörker.

De nya EDIFICE ERA-300-armbandsuren är utrustade med kompass- och temperaturfunktioner, som gör att bärarna snabbt kan kontrollera riktning och temperaturförhållanden. Utöver detta är de utrustade med en rad stoppursfunktioner. De nya armbandsuren har dessutom neonbelysning som tydligt visar information från klockans många funktioner nattetid.

När man trycker på direktknappen vid kl 9 pekar sekundvisaren omedelbart åt norr. De nya armbandsuren är även utrustade med ett riktningsminne som visar riktningen från en startpunkt till en måldestination, vilket gör att bärarna snabbt kan kontrollera om de håller kursen. Liksom andra EDIFICE-armbandsur har ERA-300-modellerna också en rad stoppursfunktioner, t.ex. ett 1/20-sekunds stoppur, mellantidsläge och 100 varvtidsminnen.

Urtavlan på ERA-300-armbandsuren har ett flerdimensionellt utseende med digital och analog design för att tydligt visa information från olika funktioner. Klockorna har dessutom designinslag som ger en känsla av fart, t.ex. de två infällda urtavlorna som för tankarna till en instrumentpanel

Färgställningar:

ERA-300DB-1A: Svart x Orange
ERA-300DB-1A2: Svart x Blå

Pris: 3 798 kr

Specifikationer finns i bifogat word-dokument.

A World Beneath
Jennie Göthberg