Smart Ethernetswitch från Moxa tilldelas Red Dot Award 2018

—Moxa meddelar att de tilldelats det prestigefyllda priset Red Dot Award inom kategorin produktdesign för Ethernet switchen SDS-3008 Smart Ethernet switch. 2018 medverkade över 6300* tävlingsbidrag vilka designats och tillverkats av aktörer från 59 länder.

Red Dot award priset tilldelades produkten för sin funktionella design vilken bidrar till en hög grad av flexibilitet. Juryns motivering på engelska lyder “The Ethernet switch SDS-3008 captivates with its functional and structurally sophisticated design, ensuring a high degree of flexibility.”

Priset och utlåtandet hjälper till att bekräfta att den användarorienterade designen av Moxa switcharna gör det möjligt för IA-ingenjörer och maskinbyggare inom automationsbranschen att göra sina nätverk kompatibla med visionerna i Industri 4.0, den smarta industrin.*Data från Red Dot

Lämplig för automatisering.

Vi använde Smart 3,2,1-design som stöder de funktioner som krävs av IA-ingenjörer och maskinbyggare inom Automationsbranschen. Sättet vi designat SDS-3008 kräver inte att målgrupperna jag nämnde har djup kunskap inom hantering och styrning av IT-baserade nätverk. Vi tror att smart-switchen är en idealisk lösning för tillverkningsindustrin, särskilt maskinbyggare som är på väg mot IIoT och industrin 4.0. Även om vi är glada över de priser som internationellt erkända organisationer såsom exempelvis Red Dot har givit våra smarta switchar, är det den positiva feedback vi fått från våra kunder det som verkligen fått oss förstå hur bra våra switchar är för automationsindustrin."

Vad Smart 3,2,1-designen innebär

• 3 protokoll i en enhet.
    Smart switcharna stödjer de industriella protokollen EtherNet/IP, PROFINET samt Modbus/TCP och konfigurationen kan utföras med ett klick via användargränssnittet smart UI.
  • 2 centimeters bredd med möjlig montering på DIN-skena eller i rack.
    Moxas smarta switcher hare n kompakt storlek som gör att de kan passa I nästan alla styrskåp, och de stödjer både DIN-skena och rackmontering.
  • Ensidig instrumentpanel.
    SDS-3800 serien har ett användargränssnitt med grafisk funktionsmeny och en ensidig instrumentpanel vilket gör det enklare för användaren att tydligt se status och använda switchen.

Välkommen att se och prata om switchen i vår monter B09:40 på Scanautomatic hälsar Cat ABs vd Pontus Lundin.

För vidare information vänligen kontakta

Cat AB Pontus Lundin, vd

Tel. 08 733 00 20 • 073-846 39 79