Gå direkt till innehåll
Genom att omfamna digitaliseringen är CBK Sweden en självklar partner för återförsäljare och leverantörer som vill erbjuda såväl kvalitet som effektivitet och flexibilitet.

Högkvalitativa system för dagens digitala arbetssätt

Samhällets automatisering och den digitala omvandlingen av analoga processer pågår i en sådan rasande takt att det kan vara svårt för bolag att hänga med. CBK Sweden AB, tidigare kända som EKAB distribution AB, finns i tre länder på den nordiska marknaden, där de är ledande inom heltäckande infrastruktur- och AV-lösningar.

«Dagens moderna arbetssätt med hybridarbete och geografiskt utspridda medarbetare kräver ett högkvalitativt mötesrumssystem. Våra mötesrumsbokningsskärmar och specialdesignade switchar är två exempel på produkter som förenklar kommunikationen och hybridarbetet. Användning av ljud och bild på ett effektivt sättskapar en smidigare arbetsmiljö,» förklarar Andreas Fridolfsson, Country Manager på CBK Sweden.

Möjligheterna med hybridarbete

Möjligheten till hybridarbete öppnar upp för helt nya möjligheter vad gäller att hitta rätt kompetens. I det digitala samhället spelar den geografiska platsen mindre roll, det enda som spelar roll är tekniken.

«Det handlar om att bli mer effektiv och stärka kompetensen – inom landgränserna eller utanför,» understryker Andreas.

Cooperation by Knowledge

CBK arbetar efter devisen cooperation by knowledge, något som märks i det engagemang de har för sina återförsäljare. Med hög kompetens, lång erfarenhet och ständig support tillsammans med ett brett och ständigt uppdaterat utbud av touchskärmar, mötesrumsystem, nätverkslösningar och streamingutrustning har de som mål att göra arbetslivet enklare och mer effektivt för alla.

«Genom att erbjuda leverantörer en bred portfölj av produkter och lösningar underlättar vi samarbete och digitalt arbete i en alltmer globaliserad värld,» avslutar Andreas Fridolfsson.

Funnits i Norge i 20 år

CBK Sweden AB är en del av CBK Group som funnits i Norge i 20 år. CBK lanserades på Svenska marknaden under 2022 då EKAB Distrubution förvärvades. CBK är en distubitör inom IT / AV produkter med en rad olika varumärken. Bl.a. Yealink, Hisense, Netgear, Magewell, Lande, Siemon, TP-Link, Peerless-AV, Eartec, Patchbox m.fl. samt våra egna varumärken Stoltzen, LinkIT och Elivi.

Andreas Fridolfsson

Presskontakt Business Development Manager Sweden +46 70-574 4615

Presskontakt CMO CBK Group +47 414 26 926 LinkedIn

CBK är den ledande distributören av integrerad infrastruktur och AV-lösningar i Norden. Vårt ledarskap bygger på ett unikt engagemang för återförsäljare som vill leverera mervärde till sina kunder. Vi spelar våra kunder bra, så att de föredras som återförsäljare. Vi gör detta genom att särskilja oss inom nyckelområden: Vi är den mest kompetenta och professionellt uppdaterade distributören och hjälper våra kunder att se in i framtiden. Vi är bäst på att sätta ihop en heltäckande och korrekt lösning – så att återförsäljaren kan leverera på sina kunders behov. Vår serviceinställning är i en speciell klass. Vi uppnår detta eftersom relationen med varje kund är i centrum för allt vi gör.

CBK Sweden
Molijns Väg 8