CDON.COM sänder live i 24h på Black Friday

CDON.COM tar sin marknadsföring till en ny nivå och livesänder sin Black Friday-kampanjunder 24 timmar. #CDONLIVE startar vid midnatt natten till den 24 november och kombinerar erbjudanden med gäster och underhållning.

Den 24 november presenterar Nordens största onlinevaruhus CDON.COM sin årliga Black Friday-kampanj i ett banbrytande format. I samarbete med reklambyrån Bästa Kompisar sänder de live från sitt huvudkontor i Malmö under hela dygnet.

#CDONLIVE pågår i 24 timmar under Black Friday och leds av två programledare. Under sändningen presenteras nya erbjudanden varje timme. Dessutom bjuds det på underhållning, produkttester, intervjuer med gäster och deltagande av CDON.COM:s personal.

- Tanken bakom sändningen #CDONLIVE är att skapa en ny, underhållande och interaktiv dimension för kunderna i Black Friday-kampanjen, säger Magnus Fredin, Head of CDON.COM.

- Dagens marknadsföring rör sig alltmer mot rörlig bild, och produktioner som inte nödvändigtvis håller sig innanför de traditionella marknadsföringsramarna. Här får CDON.COM chansen att möta och engagera kunderna i realtid samtidigt som de driver försäljning, säger Ludvig Lindberg, Creative Director på Bästa Kompisar.

Black Friday markerar starten på den årliga julhandeln och betraktas som årets största shopping- och readag.

Läs mer om kampanjen #CDONLIVE på CDON.COM.

• Ekonomi, finans

CDON.COM ingår i Qliro Group, en välkänd nordisk e-handelsgrupp. CDON.COM är Nordens ledande marketplace på nätet med ett brett utbud av hemelektronik, mobiler, böcker, spel, film, sport- och fritidsartiklar, kläder, skor, inredning, leksaker och mycket mer. Butiken registrerade 90 miljoner besök under 2017 och tog emot 3,4 miljoner order.

Alexandra Jerrebo

Presskontakt PR & Communications Manager, CDON