Motorola DP3661e

Motorola DP3661e, eftertraktad DMR-radio nu tillgänglig för beställning.

Nya DP3661e är ett kompakt och vattentätt tillskott till Motorolas redan breda MOTOTRBO™-sortiment.

MOTOTRBO är samlingsnamnet på Motorola Solutions utbud av kommunikationsradio baserade på Digital Mobile Radio (DMR) som är en internationell standard för digital radiokommunikation. Samtidigt är MOTOTRBO-serien ”bakåtkompatibel” med analog kommunikationsradio.

Motorola DP3661e adderar en kompakt och vattentät radio till serien, som trots liten formfaktor erbjuder färgdisplay och knappsats. Det medför att man kan utnyttja ännu fler av de möjligheter som erbjuds med digital radiokommunikation som bland annat mer kompetent larmhantering.

Radion är utrustad med Bluetooth 4.0 för trådlösa talgarnityr och inomhuspositionering, Wi-Fi för trådlös programmering samt modul för positionering via GPS eller GLONASS. Dessutom erbjuder den säkerhetsfunktioner som Lone Worker och Man-down, tack vare den inbyggda accelerometern.

Det lilla e:et i modellbeteckningen indikerar att DP3661e tillhör Motorolas Next-Generation serie, som erbjuder finjusterad ljudåtergivningen och optimerad batteritid tack vare Motorolas nya Low Voltage teknologi. Precis som resterande e-modeller så är radion också tillverkad i ROHS-godkända material vilket gör den inte bara användarvänlig utan också miljövänlig.

All information om enheten hittar ni här.