MOTOTRBO™ Capacity Max – Trunkad digital radiokommunikation enligt ETSI DMR TIER III

Capacity Max är ett tillskott till Motorola Solutions breda utbud av kommunikationslösningar baserade på Digital Mobile Radio (DMR). Lösningen uppfyller inte bara riktlinjerna i standarden utan adderar flera innovativa funktioner för effektiv och pålitlig kommunikation.

Motorola Solutions är en stark förespråkare av industristandarder och är en aktiv aktör i utvecklingen av flera standarder inom digital radiokommunikation. Detta för att standarder ökar kompatibilitet mellan tillverkare och ökar förtroendet för tekniken, något som gynnar såväl producenter som användare.

Standarden ETSI DMR är indelad i tre nivåer eller ”tier”. Tier 1 omfattar protokoll för olicensierad digital komradio (dPMR) medan Tier 2 reglerar konventionell (licensierad) digital komradio och är den standard som hela MOTOTRBO™-familjen följer. Tier 3 i sin tur, definierar hur trunkade kommunikationsradionät skall agera, inom ramen för Digital Mobile Radio.

Förutom full kompatibilitet med ETSI DMR Tier 3 erbjuder Capacity Max mängder med funktioner utöver standarden. Bland annat ”ärvs” mervärden som telemetri, trådlös programmering och valbara ljudprofiler genom MOTOTRBO™-arkitekturen. Dessutom finns systemspecifika funktioner som samtalsprioritering, utökad redundans och inomhuspositionering. Sammantaget tillhandahålls en komplett, pålitlig och högpresterande trunkad kommunikationslösning.

Självklart stöds också samtliga kommunikationsradio och basstationer i MOTOTRBO™-serien. Såväl grundläggande funktioner som utökade mervärden.

Systemlösningen kommer att finnas tillgänglig för leverans under första halvan i år. Ni kan däremot läsa mer om den här redan nu.