Celebration har vidareutvecklat DuoPads webbplats

DuoPad är en svensk uppfinning som motverkar musarm och karpaltunnelsyndrom. Ett enkelt hjälpmedel som kan innebära en oerhörd skillnad.

Celebration har nu utvecklat en webbplats för varumärket. Huvudsyftet har varit att förtydliga produktens funktion och nytta för både företag och privatpersoner. Tillsammans med DuoPad har en strategi, ett koncept samt en design utformats för webbplatsen. Celebrations samarbete med DuoPad startade år 2013 och sedan dess har Celebration hjälpt till med att ta fram även tryckt material och marknadsföringsstrategi för företaget.

DuoPads webbplats är byggd på WordPress. WooCommerce valdes som e-handelslösning då det är helt integrerat med WordPress. Handledsstödet från DuoPad är litet och lätt. Det väger endast 4 gram och du fäster den enkelt runt handleden. På så sätt erbjuder produkten en stor rörelsefrihet framför datorn samtidigt som du motverkar risken för att drabbas av musarm eller karpaltunnelsyndrom. Produkten har redan sålts i 44 000 exemplar. DuoPad finns i åtta olika färger för att kunna passa användarens stil och personlighet.

Läs mer om DuoPad och projektet här: celebrationstudios.se/uppdrag/duopad/

Besök DuoPad nya hemsida här: www.duopad.se

• #woocommerce
  • #wordpress