Cellevate - Avslutad Nyemission

Pressmeddelande 2018-12-04 - Avslutad Nyemission

Cellevate har den 15:e november stängt en nyemission. Kapitalet på 5 miljoner kronor kommer att användas för att skala upp bolagets aktiviteter främst inom sälj och marknadsföring. I täten för investeringen står lokala profiler såsom Tobias Ekman och Mats Leifland, och konsortiet har en tung bakgrund inom industriell uppskalning och finansieringsfrågor. Andra deltagare (samtliga via bolag) i rundan är Peter Thulin, Peter Jhaveri, Magnus Stenberg, Joakim Leifland, Gustav Von Arnold, samtVIG AB.

"Det är fantastiskt roligt att intresset varit så stort och att det finns så många som delar vår vision! Kapitalet kommer att hjälpa oss accelerera, men det huvudsakliga syftet med rundan har varit att knyta till oss kompetens och erfarenhet. Vi är glada över att ha byggt ett starkt team av operativa och ägare, vilket gör att vi nu känner oss redo att ta bolaget till nästa nivå", berättar VD Maximilian Ottosson.

För ytterligare information:

Maximilian Ottosson, VD
E-mail: maximilian.ottosson@cellevate.com

• Företagande, allmänt

Cellevate är ett Lundabaserat bolag som arbetar med nanomaterial för tillämpningar inom life-science. Företaget utvecklar och kommersialiserar nya produkter för att bland annat strömlinjeforma biologisk grundforskning och läkemedelsutveckling.