Centerpartiets topp tre kandidater på regionlistan för nordvästra valkretsen. Från vänster: Rasmus Waak-Brunkestam, Linus Hannedahl, Eva Holm.

Uppdaterat - Centerpartiets regionlista för nordvästra valkretsen klar

Centerpartiets regionlista i nordväst är antagen. Nomineringskommitténs förslag accepterades i sin helhet och Linus Hannedahl från Helsingborg placerade sig etta.

Under torsdagskvällen samlades Centerpartiets ombud från valdistrikt nordväst för nomineringsstämma till regionlistan. Efter omröstning om förstaplatsen föll resultatet ut i enlighet med nomineringskommitténs förslag. Det innebär att Linus Hannedahl, politisk sekreterare från Helsingborg placerat sig på första platsen på regionlistan.

Jag är oerhört tacksam för förtroendet att toppa regionlistan i nordväst. Jag känner mig väldigt stolt och hedrad. Nu börjar arbetet och det ska bli otroligt roligt att få möta väljarna och lyfta fram Centerpartiets politik för Region Skåne tillsammans med övriga kandidater, säger Linus Hannedahl.

Som två på listan placerade sig Rasmus Waak-Brunkestam från Ängelholm. Rasmus är ledamot i Ängelholms kommunfullmäktige och sitter även som vice ordförande i familje- och utbildningsnämnden. Som trea på listan placerade sig Eva Holm från Helsingborg.

Listan i sin helhet speglar ett brett spektra av kandidater både till ålder, kön och erfarenhet. Nedan presenteras regionlistan för valkrets nordväst i sin helhet:

1. Linus Hannedahl, Helsingborg
  2. Rasmus Waak-Brunkestam, Ängelholm