Centerpartiets flytande valstuga

Centerpartiet lanserar flytande valstuga

Nu är valrörelsen igång. Centerpartiet lanserar därför sin flytande valstuga - i form av en eldriven båt.
– Med en flytande valstuga kan vi inte bara möta stockholmare på gator och torg - utan även på kajer och till sjöss, säger Karin Ernlund (C).

I lördags lättade Centerpartiets flytande valstuga ankar för att kampanja och skjutsa centerpartister till Pride-paraden. Framöver kommer elbåten att åka runt i Stockholm och kampanja längst stadens kajer.

– Det här är ett viktigt värderingsval, där främlingsfientlighet står mot medmänsklighet och där det är viktigare än någonsin att stå upp för frihetliga värderingar. Centerpartiet satsar på att ha så många personliga samtal som möjligt med väljare. Därför har vi en flytande miljövänlig valstuga. Istället för att du söker upp oss kan vi komma till dig och berätta hur vi vill skapa ett medmänsklighet och öppnare Stockholm, säger Karin Ernlund (C).

Elbåten är även ett sätt att förmedla Centerpartiets miljö- och skärgårdspolitik. Miljö- och skärgårdslandstingsråd Gustav Hemming arbetar för fullt med att ställa om pendelbåtsflottan till fossilfritt.

– Det är ingen slump att det är Centerpartiet som har en elbåt som valstuga. Vi vill göra Stockholm till en attraktiv vattenstad på riktigt med mer pendelbåtar, mer vattennära bostäder, bättre tillgång till säkra badplatser och samtidigt förbättra miljön, säger Gustav Hemming (C) miljö- och skärgårdslandstingsråd.

Fler bilder på den flytande valstugan finns som bifogade filer.

Centerpartiet i Stockholms stad

Press/kontakt: