Centerpartiet i Umeå kräver: Upp med Fotbollstältet nu i vinter!

Centerpartiet i Umeå kräver att  fotbollstältet sätts upp nu i vinter.

- Det är en ren katastrof för våra fotbollsföreningar! Jag kommer omedelbart ta upp detta i fritidsnämnden. Tältet är inköpt, föreningarna behöver träningstider, tältet måste upp . Och Vildmannavallen är bästa platsen för det, säger Solveig Granberg, ledamot (C) i Fritidsnämnden och kandidat till kommunfullmäktige.

Bakgrunden är att mycket talar för att det fotbollstält som kommunen köpt in återigen verkar bli liggandes i förrådet. Det saknas helt planer för hur man skall agera för att få upp tältet under innevarande säsong, så risken är stor att det inte blir något tält även denna vinter. Detta då kommunen inte kunnat besluta sig var någonstans tältet skall sättas upp.

Centerpartiet har upprepade gånger krävt att Fotbollstältet skall sättas upp och att den givna platsen för det är på Vildmannavallen!

- Det är oacceptabelt att köpa in ett tält för miljontals kronor för att sedan låta det ligga i ett förråd. Det är inte bara att svek mot våra föreningar, det är också ett svek emot skattebetalarna såhär slösaktigt får det inte går till, säger Mattias Larsson, Gruppledare för Centerpartiet i en kommentar.

Ytterligare information:

Mattias Larsson 070-682 17 19

Solveig Granberg 070-220 78 26

• Partier, rörelser

• umeå

• Umeå

Vi vill ge kraft åt varje människa.

Grunden i vår politik är alla människors frihet och lika värde.

Vi tror på människors förmåga att bestämma över sina liv och skapa

sin egen framtid. Det är så vi tillsammans får hela landet att växa.

Mattias Larsson

Gruppledare Umeå 070-682 17 19