C stakar ut vägen för mer lokalt förankrad polis

En lokalt förankrad polis är en viktig del i det lokala trygghetsarbetet i hela Sverige. Det slog Centerpartiets partistämma fast idag i Karlstad. Stämman beslutade att polisen ska få tydliga mål för sin synlighet och att de lokala poliskontoren ska bli fler.

– Centerpartiet ser behovet av en mer lokalt förankrad polis i hela landet. Centerpartiet blir nu ett tydligare alternativ i svensk politik för alla som vill utveckla den lokala polisen, säger Christian Ottosson, kommunalråd i Huddinge och initiativtagare till flera stämmoförslag inom trygghetsområdet.

I Centerpartiets idéprogram från mars 2013 finns en målsättning om en mer lokalt förankrad polis i hela landet.

– Nu har partistämman följt upp detta beslut med tydliga ställningstaganden för lokalt trygghetsarbete. Centerpartiet arbetar nu också för att öka antalet avhopparverksamheter i syfte att erbjuda kriminella personer en chans till nystart i livet, säger Christian Ottosson.

För mer information kontakta:

Christian Ottosson (C)
Kommunalråd Huddinge