Centiro firar 10 år på topplistan över Sveriges bästa arbetsplatser

När Sveriges Bästa Arbetsplatser korades av Great Place to Work vid en gala i Stockholm på onsdagskvällen placerade sig Centiro för tionde året i rad på topplistan och kan därmed titulera sig ”Great Place to Work Legend” för sitt dedikerade och uthålliga arbetsplatskulturarbete. Centiro tog hem en sjundeplats i kategorin medelstora organisationer 50-249 anställda.

På Centiro har vd Niklas Hedin gjort verklighet av ett företag utan hierarkier - medarbetarna har möjlighet och utrymme att fatta många beslut själva. Företagets internationella framgångar bygger på en unik modell för organisation och ledarskap där alla medarbetares drivkraft och potential tas tillvara. Resultatet är hållbar tillväxt - företaget är med sina drygt 210 medarbetare i Sverige mer än fyra gånger så stort som för 10 år sedan. Då deltog man i Great Place to Work första gången och har sedan dess haft nio av tio placeringar på topp fem. Ekonomiska resultat och tillväxt har ett tydligt samband med strategin runt företagskulturen och förmågan att följa med i marknadens förändringar.

– Fantastiskt kul att fira 10 år på listan och få titeln Legend. Det är en seger för alla kollegor som skapar vår kultur genom sitt dagliga engagemang. Att nå framgång med fokus på arbetsplatskultur bygger på tillit och uthållighet i många små detaljer – du ser kanske ingen skillnad från en dag till en annan, men stor skillnad över tid. Vi har genom åren visat att medarbetarnöjdhet, tillväxt och lönsamhet går hand i hand. Nu stannar vi upp och firar en stund, sedan fortsätter vårt fokus på att bli lite bättre i varje del, varje dag, säger Niklas Hedin, VD på Centiro.

– Högt engagemang skapar framgång. Engagerade medarbetare har varit Centiros medvetna inriktning sedan starten – och en viktig förutsättning för att bli det världsledande företag man är idag. Den kontinuerliga satsningen på kultur och engagemang har gjort att företaget nu blivit rankat som en av Sveriges Bästa Arbetsplatser i hela 10 års tid. Detta är en fantastisk bedrift och ett kvitto på Centiros framgångsrika kulturarbete, avslutar Maria Grudén, vd Great Place to Work Sverige.

Utmärkelsen Sveriges Bästa Arbetsplatser är indelad i tre kategorier; små-, medel- och stora organisationer. Listorna över Sveriges Bästa Arbetsplatser baseras bland annat på en undersökning bland företagens medarbetare som får fylla i svar på påståenden om sin arbetsplats.

För ytterligare information, kontakta:

Niklas Hedin, VD Centiro
niklas.hedin@centiro.com

Om Great Place to Work:

Great Place to Work® är ett undersöknings- och konsultföretag med huvudkontor i USA och med dotterbolag världen över. Great Place to Work® certifierar och uppmärksammar ”Sveriges Bästa Arbetsplatser” genom en utvärdering som baseras på organisationens resultat i medarbetarundersökningen Trust Index© och kulturrevisionen Culture Audit©.

• great place to work legend
  • #sverigesbastaarbetsplats2019
  • niklas hedin