Pressmeddelande -

Centro Designers - Kakel formgivet av Urquiola, Bouroullec, Yoshioka och Raw Edges

centro.se
centro pressrum

Centro Designers är keramiska plattor och mosaiker designade av några av världens just nu mest intressanta formgivare. I första upplagan av Centro Designers ingår fyra världsberömda designers och designteam.

"Med Centro Designers förpackar vi något som vi egentligen haft inom våra väggar en längre tid. Patricia Urquiolas 'Dechirer' är fantastisk och har blivit en signaturprodukt. Nu lanserar vi hennes utveckling av serien, 'Dechirer (La Suite)" tillsammans med Tokujin Yoshiokas känsliga 'Phenomenon', Raw Edges pappersexperiment 'Folded' och bröderna Bouroullecs industriella och grova 'Pico' under ett och samma samlingsnamn. Intresset för våra edgeprodukter i vår KAKEL & KLINKERSTUDIO på Karlavägen 64 i Stockholm är väldigt stort både hos arkitekter och privatpersoner och därför gör vi också en temporär utställning i alla skyltfönster med Centro Designers för att lyfta intresset för keramiska plattor med en extra dimension", säger marknadschef Magnus Saari.

Centro KAKEL & KLINKERSTUDIO på Karlavägen 64 i Stockholm visar sedan i måndags 14 november en utställning i skylten med presentation av konceptet Centro Designers. Under 2012 kommer programmet att utvecklas ytterligare och innehålla fler kontemporära designers och formgivare med internationellt rykte såväl som kommande svenska namn.

Plattorna i första kollektionen tillverkas i Italien av MUTINA och saluförs av Centro kakel och klinker AB. Bildmaterial finns länkat som pdf och högupplöst material för press finns tillgängligt hos Marknadschef Magnus Saari.

• badrum
  • centro
  • golv
  • kakel
  • kakel & klinkerstudio
  • klinker
  • mosaik
  • centro designers
  • urquiloa
  • raw edges
  • tokujin
  • yoshioka
  • bouroullec
  • pico
  • dechirer
  • phenomenon
  • folded

• Stockholm

Grundat 1968 är CENTRO landets äldsta fackmannakedja för kakel och klinker, baserade i Stockholm med 6 anläggningar samt filialer, Centro Proffsbutiker, i Uppsala, Norrtälje och Norrköping. Idag är CENTRO ett av de ledande företagen i sin bransch med ca 55 anställda och en omsättning om ca 175 mkr. Sedan maj 2007 tillhör bolaget koncernen G & L Beijer Import och Export AB.

Niklas Lövfors

Presskontakt Tf Marknadschef Marknad 08-442 90 50