Cervera utökar butiksytan i Pallashuset

Cervera utökar butiksytan i Pallashuset

Senast i juli flyttar den välbesöka Cerverabutiken i Pallashuset upp till entréplan och får i samband med flytten en 524 m2 stor lokal, vilket är en utökning jämfört med nuvarande butik.

Cervera erbjuder kvalitetsprodukter till köket, presentbordet och hemmet och butiken i Pallashuset har visat mycket fin utveckling under de senaste åren. Den nya butiken på entréplan kommer sällskapa med Gina Tricot, Phoenix, JoelJolina Balthazar, Rituals och {Be-bar}.

– Vi har varit med sedan starten av det nya Pallas och känner att vi uppskattas av både våra stamkunder och de som besöker oss för första gången. I samband med Pallashusets senaste utveckling har vi fått möjlighet till en större och ännu bättre lokal för verksamhet därför känns det naturligt för oss att hänga med i fastighetsägarnas nysatsning, säger Odd Sverre Arnoy på Cervera.

Lars Angwald, vd på Cernera, kommenterar satsningarna:

– Det stämmer att utbudet i Pallashuset förändras. Människors beteenden och behov förändras i snabb takt i och med digitalisering bland annat och vi vill att Pallas fortsatt ska vara en plats att mötas, shoppa, umgås, äta och spendera tid på. Vi har jobbat aktivt med att utforma en bra mix som kan tilltala alla och nu börjar vi se bitarna falla på plats, Cerveras lite större butik på entréplan är en viktig sådan. Under 2022 kommer vi att få anledning att gå ut med fler nyheter kring Pallas vilket känns roligt.

Cernera utvecklar ytor för bostäder, kontor och handel i attraktiva lägen på tillväxtorter i Sverige. Vi vill skapa hållbara och välanpassade verksamhets- och bostadsmiljöer där våra kunder trivs och kan utvecklas. Vi bygger, förädlar och förvaltar kommersiella fastigheter samt bostäder sen fyra decennier – i dag är vi ett av Västsveriges största privatägda fastighetsbolag.

Henrik Lideberg