TF Bank utökar sina ytor i Pallashuset

TF Bank utökar sina ytor i Pallashuset

TF Bank har tecknat ett kontrakt om att utöka sina ytor i Pallashuset. Samtidigt förlänger de sitt avtal avseende befintliga lokaler i samma hus. I och med det nya kontraktet uppgår den totala ytan som TF Bank kommer att hyra i Pallashuset till 1367 kvm.

– Vi fortsätter att expandera vår verksamhet och är naturligtvis väldigt nöjda över att vi nu får utrymme att växa ytterligare i Pallashuset. Här har banken sitt huvudkontor och det centrala läget är dessutom attraktivt när vi rekryterar fler medarbetare, säger Mikael Meomuttel, CFO och vice VD på TF Bank.

TF Bank bedriver in- och/eller utlåningsverksamhet i Sverige och tio andra europeiska länder. På huvudkontoret i Borås arbetar idag cirka 90 av bankens över 300 medarbetare. Bolagets grundades 1987 som ett kreditmarknadsbolag och fick 2012 tillstånd att bedriva bankverksamhet. Sedan 2016 är TF Bank börsnoterat på Nasdaq Stockholm.

– Vi är förstås mycket glada över att TF Bank valt att utöka och förlänga sitt avtal i Pallashuset. Det är ett kvitto på ett bra samarbete, hög servicegrad och att Pallashuset är en attraktiv fastighet mitt i Borås, säger Lars Angwald, VD på Cernera.

Pallashuset ägs av Cernera och Järngrinden och erbjuder förutom kontor också shopping, god mat, upplevelser och närmare 400 parkeringsplatser. Huset besöks årligen av cirka 1,4 miljoner människor. Under det senaste året har bland annat butikskedjorna Normal, Gina Tricot och Cervera, liksom gymkedjan Grand Fitness och upplevelsebaren Bowlers tecknat nya eller utökat befintliga avtal i Pallashuset.