Cervera öppnar tre nya butiker

Cervera öppnar tre nya butiker

Lagom till julens högsäsong fortsätter Cervera, Sveriges ledande aktör för kvalitetsprodukter till köket, hemmet och presentbordet, satsa på den fysiska butiksnärvaron i landet och öppnar nya butiker i Umeå, Norrköping och uppgraderar butiksläget i Karlstad.

Cervera öppnar nya butiker i gallerian Avion i Umeå den 26 oktober och i gallerian Domino i Norrköping den 16 november. I Karlstad flyttar butiken till nya lokaler i Mitt i City-gallerian och här sker öppningen den 27 oktober. Butikerna blir näst på tur i raden att presentera Cerveras nya butikskoncept som lanserades i fjol.

Butikslägena är noga utvalda för att strategiskt och långsiktigt stärka Cerveras fysiska närvaro.

- Vi är väldigt glada över att kunna öppna tre nya butiker med vårt uppdaterade butikskoncept, som vi ser fram emot att rulla ut i än fler butiker under 2024. Den fysiska butiken har en fortsatt tydlig roll för vårt varumärke och i vår långsiktiga strategi. Vi är mycket förhoppningsfulla kring hur dessa nytillskott ska tas emot av såväl befintliga som nya kunder och stärka kundupplevelsen, säger Hans Redig Bolin, vd Cervera.

- Ända sedan projekteringen av Avions shoppingcenter i Umeå har vi haft en tät dialog med hyresvärden. Vi har varit lite svårflörtade, men nu var förutsättningarna på plats och vi ser fram emot en spännande etablering i norra Sveriges starkaste shoppingdestination. När det gäller Domino-gallerian i Norrköping är det enormt kul att återigen kunna erbjuda en citybutik i staden. Det var inte många år sedan vi stängde en citybutik i en av stadens andra citygallerior på grund av svagt besökarflöde och dålig ekonomi. Och i Karlstad gör vi en flytt inne i gallerian för att dels förbättra vårt läge och dels anpassa totalytan till det butikssortiment vi tror på framåt. Det senare kommer vi göra på flera håll runt om i landet allt eftersom befintliga hyresavtal löper ut, fortsätter Hans Redig Bolin.

Utöver butikssortimentet finns ett mycket bredare onlinesortiment som självklart även finns tillgängligt för butikskunderna. Precis som vid ett onlineköp kan kunden välja efter egen preferens om varan ska hämtas i butik, bli hemlevererad eller hämtas upp på ett utlämningsställe. Att optimera respektive kanal utifrån sina förutsättningar och vara tillgänglig för våra kunder ligger helt i linje med Cerveras framtida strategi för att fortsätta att vara ledande inom sitt segment.

Cervera är Sveriges ledande aktör inom kvalitetsprodukter till köket, hemmet och presentbordet med försäljning online i Sverige, Finland och Norge och i ett 70-tal butiker runt om i Sverige. Företaget grundades 1987 och driver även NK Kök & Design på Nordiska Kompaniet i Stockholm och Göteborg. Ägare är sedan juni 2021 norska Homeco AS, som har för avsikt att bli Nordens ledande koncern inom kvalitetsvaror för hemmet med fokus på kök och matplats.

Cervera är Sveriges ledande aktör inom kvalitetsprodukter till köket, hemmet och presentbordet med försäljning online och ett 70-tal butiker runt om i Sverige. Företaget grundades 1987 och driver även NK Kök & Design på Nordiska Kompaniet i Stockholm och Göteborg. Ägare är norska koncernen Homeco AS.