Sabine Fetz tillträder som ny VD för CompuGroup Medical Sweden (CGM)

Sabine Fetz har utsetts till ny VD för CompuGroup Medical Sweden. Hon efterträder Kent Broström som går vidare mot en ny roll i koncernen.

Under maj månad tillträder Sabine Fetz som ny VD för den svenska verksamheten med ca 180 medarbetare. Sabine Fetz har arbetat inom CGM-koncernen sedan 2010. Under det senaste året har hon haft rollen som finansdirektör för CGM i Nordeuropa och är väl insatt i CGM Sveriges verksamhet.

- Det ska bli fantastiskt roligt att ta över ansvaret för den svenska verksamheten, som jag känner väl sedan tidigare. Vi står just nu inför många spännande möjligheter och jag är otroligt entusiastisk inför uppgiften, säger Sabine Fetz.

Sabine Fetz efterträder Kent Broström, som ansvarat för den svenska verksamheten sedan 2011. Kent Broström kommer att ta steget vidare inom CGM och flytta till USA i en roll där han kommer att arbeta med att utveckla CGM:s position på den Nordamerikanska marknaden.

Urban Bucht, Marknads- och försäljningschef
urban.bucht@cgm.com

CompuGroup Medical är ett av världens ledande företag inom eHälsa. Vi har haft fokus på verksamhetsstödjande IT-system för hälso- och sjukvårdssektorn i flera decennier. CGM har kontor i 19 länder och cirka 3,500 personer är anställda inom koncernen.