ReVibe Energy tar in kapital öronmärkt för expansion

ReVibe Energy tar in kapital öronmärkt för expansion

ReVibe Energy är glada att presentera den senaste nyemissionen i bolaget där kapitalet är öronmärkt för en internationell expansion under 2017. Företaget erbjuder dess kunder en mobil och trådlös strömkälla som aldrig får slut på kraft med syftet att strömförsörja trådlösa sensorsystem. Genom en unik och patenterad teknologi som omvandlar vibrationer till elektricitet strömförsörjer ReVibe’s produkter det Industriella Internet of Things (IIOT) och eliminerar behovet av batterier och/eller kablar som primär strömkälla. Lösningen medför en signifikant snabbare återinvesteringstakt än konkurrerande lösningar.

- Vi är väldigt nöjda med den senaste investeringen och att alla våra befintliga delägare vill stötta bolagets expansionsplaner. Att ha så pass starka partners som Saab Ventures, Qamcom Technology, Almi Invest och Chalmers Ventures är oerhört viktigt för oss. Investeringen ger oss en god grund för att förbereda bolaget för en internationell expansion där fokus kommer att ligga på att attrahera nya kunder och knyta strategiska partners till bolaget. Vi är förväntansfulla och laddade inför att fortsätta den resa som vi påbörjat, säger Viktor Börjesson, CEO and medgrundare av ReVibe Energy.

ReVibe Energy har under de senaste månaderna inlett strategiskt viktiga kundprojekt och söker nu att etablera samarbeten med fler kunder runtom i världen för att fortsätta expansionen av bolaget. Flertalet spännande applikationer kan identifieras inom branscher så som järnväg & logistik, industriell automation, fleet management, asset tracking, m.fl.

- ReVibe Energy erbjuder en lösning som utgör en nyckel i det Industriella Internet of Things ekosystemet. Bolaget har positionerat sig på en strategisk marknad som växer snabbt och vi ser fram emot att fortsätta stöta bolaget i deras tillväxt, säger Thomas Thard, Investment Director på Saab Ventures.

- Den senaste tidens framsteg inom affärsutveckling och kundbearbetning visar på oerhört stor potential hos ReVibe Energy och vi är övertygade om att bolaget inom kort kan ta steget till nästa nivå. Investeringen kommer att hjälpa teamet att pusha framåt och nå de mål som har satts upp, säger Christian Björkman, Investment Manager på Almi Invest

För mer information, kontakta:

Viktor Börjesson, CEO ReVibe Energy AB
viktor.borjesson@revibeenergy.com
+46 (0) 739 -31 05 12.

Thomas Thard, Investment Director Saab Ventures
thomas.thard@saabgroup.com
+ 46 708 92 37 37

Christian Björkman, Investment Manager Almi Invest
christian.bjorkman@almi.se

Chalmers Ventures har 15 års erfarenhet av att sammanföra idégivare med drivna entreprenörer, och stötta team som vill ta sin teknikbaserade affärsidé och skapa ett globalt företag. Vi erbjuder expertcoaching, ett stort nätverk och finansiering. Rankad som bästa svenska universitetsanknutna företagsinkubator i UBI Index, och topp tio i världen. Chalmers Ventures finns i Göteborg på Vera Sandbergs Allé 8 och Stena Center, och är ett helägt dotterbolag till Chalmers Tekniska Högskola.