Chalmers årsredovisning 2005

Chalmers årsredovisning 2005 är nu klar och kan beställas via e-post info@chalmers.se Upplägget av årsredovisningen är delvis nytt för i år, både avseende innehåll och utseende. Syftet är att göra årsredovisningen mer attraktiv och tillgänglig för en bredare målgrupp. - Vi vill lyfta kommunikationen i årsredovisningen och har jobbat efter ett lite modernare manér, med intervjuer, teman, bilder och symboler i en ny layout, säger Ulla Regestad, projektledare för Chalmers årsredovisning. Vissa tunga avsnitt lyfts i den nya formgivningen fram med ett introduktionsuppslag. Årets forskningstema är mikro- och nanoteknologi. Bildtemat med händer ska symbolisera människan bakom tekniken, samverkan, mångfald och jämlikhet. - Vår ambition har varit att förflytta årsredovisningen på en skala från fakta till känsla, och då mer åt känsla-hållet, utan att för den skull tappa i vederhäftighet, säger Ulla Regestad. Årsredovisningen finns också som pdf på: www.chalmers.se/sections/om_chalmers/arsredovisning Engelsk version av årsredovisningen kommer i slutet av maj. Kontakt: Ulla Regestad E-post: ulla.regestad@chalmers.se Tel: 031-772 2719, 070-308 8899 Informationsavdelningen SE-412 96 Göteborg www.chalmers.se -- Jorun Fahle Tel:+46 (0)31-772 25 56 jorun.fahle@chalmers.se Informationsavdelningen, Chalmers tekniska högskola, 412 96 Göteborg Public Relations and Press Office, Chalmers University of Technology, SE-412 96 Göteborg, Sweden www.chalmers.se