Hur kan hjärnforskningen göra dig till en bättre ledare och kommunikatör?

Välkommen på frukostmöte den 4 december

Med kunskap om tankeverktyget SCARF kan du bli en bättre ledare och kommunikatör, stärka motivationen och maximera potentialen hos dina medarbetare.

SCARF-verktyget utgår från den senaste forskningen inom neurovetenskapen. Med hjälp av magnetkameror kan forskarna nu studera hur hjärnan beter sig när vi tänker, känner och fattar beslut. Resultaten ger nya viktiga insikter i hur det goda ledarskapet bör bedrivas. Det handlar om att vi är programmerade för att i sociala samspel som på arbetsplatsen minimera hot och maximera belöning. I perioder av förändringar blir dessa insikter extra viktiga.

När?

Torsdag 4 december 2014 kl 08.00-09.00.

Fika finns framdukat från kl 07.30.

Var?

Stratvise, Engelbrektsplan 2 i Stockholm

Hur?

Anmäl dig här: http://www.stratvise.se/event/torsdagsspaning/?ins...

Vi bjuder på spaningen och frukosten, men tar ut en avgift på 250 kr om du anmält dig och inte kommer

Stratvise arbetar med Affär och Människa. Alltid. För hur bra strategier du än tar fram, tar de dig knappast till målet om inte dina chefer och medarbetare är med på resan.

Vi på Stratvise vet hur du ökar motivation och minskar motstånd. Vi vet genom att själva ha arbetat länge som ledare. Och vi kan visa hur den senaste hjärnforskningen ger ytterligare tankemodeller, som ökar effekten av dina satsningar på utveckling och framgång.

• Företagsutbildning

• kommunikation