Det behövs ingen installationsguide!

Ett av Charge Amps mål är att tillhandahålla produkter som inte bara är användarvänliga utan också enkla att installera.

HALO Wallbox™ är tillverkad av återvunnen aluminium för minsta möjliga miljöpåverkan och väger knappt 4 kg vilket gör att den är smidig att hantera. För att installera HALO Wallbox™ skall du vara behörig installatör alternativt att installationen slutbesiktigas av en behörig installatör.

Om elen är framdragen tar det ungefär en halvtimma att installera HALO Wallbox™. En 3 fas dragning rekommenderas för att enkelt kunna addera flera boxar samt/eller uppdatera till 3 fas 16 A eller 3 fas 32 A

HALO Wallbox™ ska ha tillgång till trådlöst internet för att kunna fjärrstyras, uppdateras samt spara din personliga laddhistorik.

Fredrik Jonsson är grundare till Charge Amps och har i samarbete med industridesignern Carl Öjerstam utvecklat HALO Wallbox™. Fredrik berättar;

- En av utgångspunkterna för HALO var att den ska vara liten och snygg samt enkel att installera. Utmaningen bestod i att trots boxens litenhet skapa gott om manöverutrymme för installatören.

En av de installatörer som monterat flertalet HALO Wallbox™ är Mattias Eriksen på EM-EL;

- Jag kunde snabbt konstatera att installationsguiden var överflödig. Det räckte att jag lyfte på locket så förstod jag genast hur den skulle installeras. Det jag gillade bäst var att det var så mycket utrymme bland kablarna inne i boxen och att pilar tydligt visade vart kablarna skulle fästas. Till skillnad mot andra laddboxar jag installerat så känns HALO oerhört gedigen och sånt här gillar vi installatörer!

• halo wallbox
  • typ 1