Pontus Frohde ny VD för Charge Amps

Pontus Frohde tillträder tjänsten som VD på Charge Amps AB 1 februari 2017. Han efterträder Charlotte Eisner som kommer att fortsätta bidra till företagets tillväxt genom att gå vidare till en tjänst inom affärsutveckling och försäljning för Charge Amps AB.

Pontus Frohde kommer närmast från en tjänst som ViceVD och medgrundare till crowdfundingplattformen FundedbyMe. Innan detta innehade Pontus Frohde tjänster inom PAN Vision AB och Microsoft Corporation under ett antal år.

- Vi har följt Pontus under en längre tid och hans goda ledarskapsförmåga och breda erfarenhet inom både it, hårdvaruproduktion och finans gör att han känns mycket väl lämpad för uppdraget att fortsätta Charge Amps starka tillväxtresa, säger Boel Swartling, ordförande Charge Amps AB.

Charge Amps mycket starka internationella expansion och en utökad produktportfölj ställer krav på en förändrad organisation med fokus på supply chain och produktion av teknisk hårdvara.

- För första gången i min karriär kommer jag att arbeta med produkter som faktiskt har möjlighet att förändra världen på riktigt och detta på en marknad som kommer att explodera under de kommande åren. Teamet på Charge Amps har gjort ett fantastiskt arbete med att ta bolaget till dess nuvarande position och förhoppningsvis kan jag addera det som behövs för att fortsätta bygga den positiva trenden. Jag är oerhört glad över att i egenskap som VD för Charge Amps få leda detta spännande företag in i framtiden säger Pontus Frohde.

Boel Swartling, Styrelseordförande Charge Amps Tel: 070-666 66 35

Anna Fägersten, Kommunikations- och marknadschef Charge AmpsTel: 070-497 06 68

Om Charge Amps

Charge Amps är ett svenskt green tech bolag som utvecklar smarta och säkra laddlösningar för elbilar och laddhybrider. Utveckling och tillverkning sker i Sverige. Charge Amps laddar elbilar i 30 länder, på 4 kontinenter.