Världspremiär för RAY cable !

Charge Amps efterlängtade uppföljare till framgångsrika SPARK laddkabel är en ny typ av laddkabel avseende både form och funktion. RAY har ett helt nytt formspråk signerat industridesignern J Nordwall för Koenigsegg. Med RAY fortsätter Charge Amps att utveckla säkra, tåliga och attraktiva lösningar för elbilsladdning i hela världen, och RAY har varit omtalad och efterlängtad sedan conceptkabeln presenterades för en tid sedan. De första RAY kablarna släpps nu i Norge via Elbilhjelpen som varit med som återförsäljare i många år, och därefter finns kabeln till försäljning via Charge Amps återförsäljare.

-  Elbilhjelpen.no är stolta över att lansera den efterlängtade RAY kabeln som sätter nya standarder för både design och konstruktion. Med flätad skyddsjord och tempsensor i schukopluggen får bilägaren full kontroll över sin laddning vanliga eluttag, säger Robort Kristensen, VD på elbilhjelpen.no

RAY är likt Charge Amps tidigare laddlösningar, marknadens minsta och lättaste kabel men en totalvikt på under 2 kg inkl. 7.5m kabel och kontrollbox . Ergonomiskt utformad, tålig och möjlig att anpassa efter användarens önskemål om färg på ram, har RAY också helt justerbar laddström från 6A,7A osv till 16A.

För optimal tillförlitlighet och säkerhet har ytterligare en funktion adderats på RAY;

- För att möta den senaste standarden inom portabel laddning ligger vi steget före. Ett självtest av den inbyggda jordfelsbrytaren görs automatiskt varje gång innan strömmen slås på och laddning påbörjas, säger Charlotte Eisner VD, Charge Amps, och fortsätter:

Inte ens priset är stort på den här nyheten, där vi summerat lärdomar från de år vi varit verksamma i branschen och den kundfeedback vi lyssnat in. Det här är helt enkelt det bästa du kan ha med i bakluckan på din elbil.

• elbilhjelpen
  • ray typ2
  • ray

Fakta Charge Amps Charge Amps är ett svenskt green tech bolag som utvecklar smarta och säkra laddlösningar för elbilar och laddhybrider. Utveckling och tillverkning sker i Sverige. Charge Amps laddar elbilar i 28 länder, på 4 kontinenter.