Att välja veganskt har aldrig varit enklare!

Exotisk bowl med växtbaserat protein gör nationellt intåg med ChopChop Asian Express.

Den 31 maj lanserar ChopChop sin helt veganska “Hanoi Bowl” runt om i landet. Med Hanoi Bowl tar restaurangkedjan med dina sinnen på en resa bland livliga vietnamesiska smaker och dofter med inspiration från Hanois myllrande streetfood-kvarter. Hanoi är en modern bowl med en välkomponerad blandning av sött, surt, friskt och syrligt. Här möts vårrullarnas krispighet med myntabladens fräschör och skapar en smaksensation vid varje tugga.
Rätten består av färska grönsaker och spröda vårrullar, toppade med Nuoc Mam-dressing, färska örter, jordnötter och ChopChops knapriga veganska färs, omsorgsfullt tillagad av sojaprotein.

Hanoi Bowl togs under fjolåret fram som en del av ett koncept för att inspirera. Tillsammans med fyra andra rätter valde ChopChop att främja en produktlinje med stor mängd grönsaker och näringsrikt protein, skapat för att passa lika bra hemma vid matbordet som mitt i klivet.

Även för köttätare
– Det känns jätteroligt att lansera en vegansk rätt som vi verkligen kan ställa oss bakom. Målet har hela tiden varit att ta fram ett högkvalitativt växtbaserat alternativ som även kan uppskattas av "köttätare", säger R&D-chef Tuomas Tarna, och fortsätter.
– Stjärnan i rätten är färsen. Vi tog god tid på oss och har nu lyckats framställa en växtbaserad färs som är ytterst lik köttfärs i både smak och konsistens.

• hälsosam
  • snabbmat
  • asiatiskt kök
  • mat
  • veganskt
  • vego
  • chopchop
  • vegan
  • gott
  • grönsaker

• Skåne

ChopChop är ett familjeföretag grundat 2011, har över 400 anställda. ChopChop är Skandinaviens första drive thru-restaurang med inriktning på det asiatiska köket. Den första restaurangen öppnades 2011 och idag finns ChopChop med 29 restauranger från Lund i söder till Borlänge i norr.