Nyhet -

A-SAFEs flexibla och innovativa krockskydd finns nu i Christian Berners sortiment

Brittiska A-SAFEs innovativa krockskydd finns nu i teknikföretaget Christian Berners sortiment. Prisbelönta A-SAFE är tillverkare av världens första flexibla polymerbaserade krockskydd. Lösningarna används över hela världen för att skydda människor, maskiner, utrustning och fastigheter. A-SAFEs krockskydd passar för många slags behov: avgränsning av områden, trafik- och ruttarrangemang samt olika industriella behov från produktion till lager. Christian Berner Tech Trade erbjuder tekniska lösningar, produkter och tjänster till företag och kommunala inrättningar i Norden.

Genom agenturen för A-SAFE breddas Christian Berners affärsverksamhet även till säkerhets- och skyddsanordningar.

— Vi på Christian Berner är mycket glada över att vi nu är återförsäljare till den ledande leverantören av säkerhet i produktions- och logistikmiljöer. A-SAFE sätter en ny standard, säger Torbjörn Rodhe, Affärsområdeschef hos Christian Berner och fortsätter - Vi skyddar nu även de utrustningar vi levererar mot stötar från omgivningen, samtidigt som vi skyddar människorna som arbetar i närheten. Agenturen för A-SAFE är en naturlig förlängning av företagets verksamhet.

Christian Berners finländska bolag inledde samarbete med A-SAFE under våren 2017. Det positiva mottagandet på den finländska marknaden ledde till att samarbetet utökades även till Sverige och Norge. A-SAFEs krockskyddssystem representeras nu av en stark nordisk aktör över nästan hela Skandinavien.

A-SAFEs kostnadseffektiva och miljövänliga krockskyddssystem är en intelligent lösning – tack vare moduluppbyggnaden kan produkterna återvinnas, och den genomfärgade polymerbasen gör dem nästan underhållsfria. Det flexibla materialet minskar skador på golvet och på själva krockskyddet. A-SAFEs flexibla material är verkligt kostnadseffektiva: inga dyra reparationskostnader eller inköp av nya krockskydd. Tack vare sin flexibilitet är A-SAFE ett säkert alternativ även för fastigheter, maskiner och fordon. Krockskydden är testade och certifierade enligt ISO-standard.

— A-SAFE är en liten investering för en säkrare och effektivare arbetsmiljö. På längre sikt betalar sig investeringen genom lägre kostnader för reparation och nyanskaffningar”, säger Torbjörn Rodhe.

A-SAFEs produkter passar utmärkt för den traditionella industrin men tack vare sin hygieniska design även för livsmedels- och bryggeriindustrin. Världsledande läskedryckstillverkare som Heineken och Coca-Cola förlitar sig på A-SAFEs krockskydd. Krockskydden passar även för utomhusbruk och de håller både för UV-strålning och vädrets växlingar. A-SAFEs krockskydd har nästan obegränsade användningsmöjligheter.

Torbjörn Rodhe, Affärsområdeschef Materialteknik, Christian Berner AB, tel +46 (0) 31-336 69 29
E-post: torbjorn.rodhe@christianberner.com, www.christianberner.se

• a-safe