Christian Berner Tech Trade växer ytterligare genom samarbete med NEUMAN & ESSER kolvkompressorer och system

Den 1 november undertecknade Christian Berner Tech Trade AB ett avtal med NEUMAN & ESSER GROUP (NEA) att agera som partner i Finland, Norge och Sverige. Med detta avtal kommer styrkan hos båda företagen att bidra till mervärde för kunderna i den nordiska regionen.

Både Christian Berner Tech Trade AB och NEA har lång erfarenhet av att leverera avancerad processteknik. I och med detta samarbete kommer båda företagen att kunna möta kundernas behov i den nordiska regionen inom onshore, shipping och offshore marknaden, för LNG samt för andra krävande gaser.

NEUMAN & ESSER GROUP är en ledande producent för kolvkompressorer inom luftgaser och industriella gaser samt högkvalitativa komponenter för kompressorer. De har även ett omfattande utbud av tjänster genom sin egen certifierade serviceorganisation NEAC Compressor Service.
Kompressorer för sugvolym upp till 100.000 Nm3 / h, effekt upp till 30.000 kW och tryck upp till 1000 bar visar bredden på programmet.
NEA tillverkar oljefria och smorda kolvkompressorer som V - typ, vertikala eller horisontella maskiner.

NEAC Compressor Service som eftermarknadsorganisation är OEM-leverantör för kompressorer av varumärkena Linde, Esslinger/GHH, Demag, MAFA Wurzen, Chicago Pneumatic, Halberg, KSB (Erhardt & Sehmer) och PPC (PENN processkompressorer aka PENN PUMP).

"Avtalen med NEUMAN & ESSER och NEAC Compressor Service ger oss möjligheter att växa och utveckla vår verksamhet i de nordiska länderna", säger Bo Söderqvist VD för Christian Berner Tech Trade AB.

"Norden är för oss en viktig marknad med stor potential", säger Rob van Lienen, Försäljningschef NEAC Compressor Service. Arno Thomas, NEUMAN & ESSER Affärsområdeschef, håller med och fortsätter: "Som ett medelstort familjeföretag är det vårt mål att hålla sig nära marknaden. Nu, tillsammans med Christian Berner, har vi möjligheten att erbjuda lokal närhet för de nordiska länderna enligt mottot: ”Följ marknaderna”. Detta är också en stor möjlighet för oss."

För mer information, vänligen kontakta:

Bo Söderqvist, CEO, Christian Berner Tech Trade AB, Tel: +46 70 18 66 910
www.christianberner.com

Arno Thomas, Area Sales Manager, NEUMAN & ESSER GROUP, Tel: +49 2451481446
www.neuman-esser.com

Rob van Lienen, Area / Product Sales Manager, NEAC Compressor Service, Tel: +31 627034396
www.neac.de

• neuman & esser
  • christian berner tech trade
  • gas
  • lng
  • kompressorer
  • shipping
  • offshore
  • onshore
  • processteknik

Christian Berner Invest-koncernen är en fristående privatägd företagsgrupp med inriktning på teknisk handelsverksamhet och metallindustri. Koncernens fastigheter är samlade i Christian Berner Fastighets AB. Christian Berner har mer än 110 års erfarenhet av europeisk gemenskap och vi levererar teknisk utrustning från europeiska tillverkare till industrier och kommuner i Sverige och i våra nordiska grannländer. Koncernen har cirka 220 anställda i hela Norden, och en försäljning på omkring 600 MSEK. Christian Berner Tech Trade AB är huvudbolag för handelsverksamheten, och genom dotterbolagen i Danmark, Finland, Norge och Sverige marknadsförs vårt produktprogram i hela Norden. Mer information om Christian Berner finns på www.christianberner.se.