Färgstarkt samarbete som gav mersmak

Det var en lyckad kväll för de tre kvinnorna med intresse för färg och form. Skobutiken "Cinnamon" på Hornstull fylldes av färgsprakande alster och glada kunder.
Kunderna minglade, tittade på konst av Therese Björgsdotter, provade kläder från Christina Lindstedts PassionForColor och skor från Cinnamon.
Ninni Jonsson, som är värdinna i Cinnamonbutiken är nöjd: "Det här ger mersmak. Ni kommer att få se mer av ett fördjupat samarbete framöver".

@bjorgsdotter

@cinnamonskor

@passionforcolors

• svensk design
  • skor
  • designer
  • hornstull
  • färg
  • kläder
  • konst
  • väskor

• Stockholm

Twosouls AB heter det Alingsåsbaserade företaget bakom det egna skovarumärket Cinnamon. Cinnamon startades 2009 med tanken att det ska vara roligt att gå i bra skor.

Cinnamons slogan: "Snygga skor som är bra för fötterna" syftar till den glädjefulla designen i kombination med en utformning som är bra för fötterna och med utbytbara innersulor. Beviset på att detta lyckats ser man i vidden av återförsäljare. Cinnamon finns representerat hos ca 200 återförsäljare i Norden. De är allt från skobutiker och liftestylebutiker till fotterapeuter och ortopedtekniska avdelningar på lasarett.

Det finns tre konceptbutiker med hela Cinnamons sko- och väsksortiment; i Stockholm på Långholmsgatan 30, i Göteborg på Stampgatan 36 och vid huvudkontoret i Alingsås.

Till detta kommer en webbshop för både privatkunder och återförsäljare.

Vd och grundare Ninni Jonsson står för produktformgivning och design av två kollektioner per år.

All produktion sker på välrenommerade fabriker i Spanien av europeiska material.