Nytt miljövänligt grepp från Cinnamon-Recycla dina skor

Bra skor är en bristvara för många som inte har råd att investera i sin hälsa. Nu öppnar Alingsåsmärket Cinnamon upp för recycling av deras egna skor!

VD Ninni Jonsson berättar:

"På torsdag den 13/6 kl 12-17 tar vi emot gamla Cinnamonskor och kommer att skänka dessa vidare till de som behöver dem bättre. Som tack för detta ger vi en värdecheck på 200- per inlämnade par skor, som gäller på nya skor."

Cinnamon är ett varumärke som har många trogna kunder och just i Alingsås har vi hemmamarknaden. Vi tror att det finns en hel del Cinnamonskor hemma i garderoberna som skulle kunna komma till användning igen. Det är bra för både människor och miljö!

"Om detta blir så bra som vi tror så kan detta spridas till våra butiker i Göteborg och Stockholm och kanske till och med till några återförsäljare som vill ta upp stafettpinnen? Vi tycker det är viktigt att tänka på både sin egen hälsa, de som producerar skorna, de som inte har så gott om pengar och på miljön. Här kan vi tillsammans med konsumenterna göra allt på ett bräde." avslutar Ninni Jonsson nöjt.

• alingsås
  • designer
  • skor
  • svensk design
  • twosouls ab
  • recycling
  • återvinna
  • återbruk
  • vintage
  • secondhand
  • miljömedvetet
  • välgörenhet

Twosouls AB heter det Alingsåsbaserade företaget bakom det egna skovarumärket Cinnamon. Cinnamon startades 2009 med tanken att det ska vara roligt att gå i bra skor.

Cinnamons slogan: "Snygga skor som är bra för fötterna" syftar till den glädjefulla designen i kombination med en utformning som är bra för fötterna och med utbytbara innersulor. Beviset på att detta lyckats ser man i vidden av återförsäljare. Cinnamon finns representerat hos ca 200 återförsäljare i Norden. De är allt från skobutiker och liftestylebutiker till fotterapeuter och ortopedtekniska avdelningar på lasarett.

Det finns tre konceptbutiker med hela Cinnamons sko- och väsksortiment; i Stockholm på Långholmsgatan 30, i Göteborg på Stampgatan 36 och vid huvudkontoret i Alingsås.

Till detta kommer en webbshop för både privatkunder och återförsäljare.

Vd och grundare Ninni Jonsson står för produktformgivning och design av två kollektioner per år.

All produktion sker på välrenommerade fabriker i Spanien av europeiska material.