Nytt recept på drivmedel hos Circle K får motorn att gå bättre

Nytt recept på drivmedel hos Circle K får motorn att gå bättre

Nu införs ett nytt recept på bensin och diesel hos Circle K för kedjans premium-drivmedel. Det innebär att tillsatserna i drivmedlen dels är uppgraderade, dels ökas i mängd vilket för med sig en rad fördelar för bilen, såsom en renare motor, extra rostskydd och effektivare förbränning, så att varje droppe drivmedel kan utnyttjas.

Circle K är måna om att ha en stor bredd av de kommersiellt gångbara drivmedel som finns på marknaden, och vid sidan av den kraftfulla utbyggnaden av laddare för tung och lätt trafik så förbättras nu även de premiumprodukter inom bensin och diesel som går under namnet miles+.

- Vi är glada över de här nya tillsatserna eftersom de har effekten att motorn går bättre och att det drivmedel som tankas in i bilen också används mer effektivt. Man kommer helt enkelt lite längre med den här nya kompositionen, samtidigt som bilens motor tas om hand bättre, säger Niclas Lundberg, Senior Category Manager Fuel på Circle K Sverige.

Nya tillsatser ingår i produkterna Miles+ 98 (bensin) och Miles+ diesel. När produktförändringen nu sker passar Circle K samtidigt på att ge pumparna ett nytt visuellt manér.

För mer information, kontakta gärna:

Niclas Lundberg, Senior Fuel Product Manager

niclas.lundberg@circlekeurope.com