Olof Tidbeck från Circle K utsedd till Årets Marknadschef 2023 – ”innovativa och prisvärda”

Nyhet -

Circle K fick i går ta emot pris under branschtidningen Resumés utdelning av Årets Marknadschef. Olof Tidbeck fick utmärkelsen i kategorin Drivmedel i hård konkurrens med branschkollegorna.

Motiveringen till vinsten löd: ”Siffrorna visar att ett drivmedelsbolag kan vara både innovativt och prisvärt. Den här moderna 82-åringen satsar på nya produkter och tjänster. Cirkeln är sluten”. Circle K tar stolt emot priset.

- Det är inte utan att det känns lite extra att få det här priset i år. Vår bransch är mitt i en enorm förändringsprocess och har dessutom ett tungt år bakom sig med tanke på omvärldsituationen. Trots det fortsätter vi att ta marknadsandel och förtroendet för oss ökar från våra kunder, vilket är ett bevis på att vi är relevanta och satsar rätt, säger Olof Tidbeck, Senior Manager Marketing & Communications på Circle K.

Mätbolaget Xtreme Insights, vars mätningar ligger till grund för priset, lyfter fram att Circle K profilerat sig med bra snabbmat i inspirerande butiker, vilket ytterligare förstärkt positionen i kategorin. Detta är en effekt av en målmedveten tillväxt och förändringsprocess hos Circle K.

- Vi har ett stort fokus på våra stationer och bygger inte bara snabbt upp Sveriges bästa nätverk för elbilsladdning, utan även ett antal nya flaggskeppsbutiker på prioriterade knutpunkter runtom i landet. Men i slutändan handlar det om att kunna erbjuda en bit av det bästa på alla våra stationer, oavsett om det gäller mat, kaffe, biltvätt eller olika energislag till bilen. Där har vi lyckats balansera väl genom såväl traditionella alternativ som ny innovation, avslutar Olof Tidbeck.