Statoil i mobilen: Nu också för Android!

Statoil i mobilen: Nu också för Android!

Statoil Stations är Statoils egen mobilapplikation. Den lanserades för iPhone redan i höstas. Idag är det premiär även för Androidtelefoner.

Fokus i applikationen är funktionen Sök station, där man hittar Statoils stationer med kontaktuppgifter och utbud baserat på GPS-position. Idag finns stationerna i Sverige och Norge med, något som kommer utökas under året till övriga länder där Statoil har stationer. Det går också att filtrera sökningen på exempelvis stationer med biluthyrning eller stationer som erbjuder drivmedlet E85. Dessutom finns information om aktuella erbjudanden. Under året planeras fler spännande funktioner. Applikationen är helt gratis och laddas ner i Apples AppStore eller Android Market.

– Statoils stationsnät finns över hela landet och har generösa öppettider. Det är lätt för kunden som sitter i bilen att använda applikationen för att ta reda på var närmaste Statoilstation finns. Applikationen visar enkelt var det finns möjlighet att tanka eller att ta en paus för att äta eller dricka kaffe. Dessutom blir det lättare att planera sina pauser vid längre resor också till andra länder där Statoil har stationer, säger Susanna Edberg, webbansvarig på Svenska Statoil.

Mer information här.