Första elbilen i Circle K:s hyrbilssortiment

Första elbilen i Circle K:s hyrbilssortiment

Circle K, som har Sveriges nöjdaste hyrbilskunder och landets starkaste varumärke inom biluthyrning, utvecklar nu sitt erbjudande ytterligare. Nu får hyrbilskunderna chansen att välja en elbil när de bokar på Circle K Skärholmen Syd. Stationen blir Circle K:s första i Sverige som har en elbil i hyrbilssortimentet.

Från och med den 1 november kommer en helt ny Nissan Leaf Tekna finnas i hyrbilssortimentet på Circle K:s station på Skärholmsvägen 201 i Vårby i södra Stockholm. Bilen drivs av en elmotor med en effekt på 214 hästkrafter och ett batteri med kapacitet på 62 kWh, vilket ger en räckvidd på hela 385 kilometer. Den nya bilen är också rikligt utrustad både vad gäller säkerhet, hjälpmedel, tillvalsutrustning och nöje.

– Det känns otroligt roligt att kunna erbjuda våra kunder möjligheten att hyra en elbil. Bilen är en välutrustad Nissan Leaf och jag tror att våra hyrbilskunder kommer gilla den. Vi vet att många är nyfikna på elbilar och kanske till och med funderar på att köpa en. Genom att ta in den här bilen i sortimentet ger vi våra kunder möjligheten att på ett enkelt sätt prova hur det är att köra elbil, säger Niclas Lundberg, chef för biluthyrning Circle K Sverige.

Sveriges nöjdaste hyrbilskunder

Circle K har tre år i rad utsetts till landets starkaste varumärke inom biluthyrning i Evimetrix Swedish Brand Award. För att bedöma varumärkets styrka mäts både kännedom och kundnöjdhet, där det senare bedöms genom ett Nöjd-Kund-Index (NKI). Circle K fick höga betyg på frågor om prisnivå, service, bemötande, öppettider och tillgänglighet. När poängen vägs samman till ett helhetsbetyg visar det att företaget har branschens nöjdaste kunder.

– Vi vill naturligtvis fortsätta ha branschens nöjdaste hyrbilskunder och därför utvecklar vi vårt erbjudande hela tiden. Vi är just nu mitt uppe i en storsatsning på att bygga ut vårt nätverk av snabbladdare på våra stationer runt om i landet. Därför är det extra roligt att också kunna erbjuda våra kunder möjligheten att hyra en elbil. Vi hoppas kunna erbjuda elbilar på fler stationer framöver, säger Niclas Lundberg.

Circle K Sverige AB har 758 drivmedelsstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Av dessa är 291 fullservicestationer där vi erbjuder drivmedel som tar dig längre, fräsch och näringsriktig mat, gott ekologiskt och rättvisemärkt kaffe på nymalda bönor, biluthyrning, biltvätt och spolarvätska på pump.

Circle K Sverige säljer och distribuerar bensin, diesel, fordonsgas, E85 och HVO100, samt erbjuder snabbladdning för elbilar vid ett antal stationer. I Sverige finns 5 operativa depåer.

Ungefär 3500 medarbetare arbetar på våra stationer och kontor över hela landet. Huvudkontoret för Circle K Sverige ligger i Stockholm.

Vi var tidigare Statoil Fuel & Retail Sverige AB men bytte under 2016/2017 namn till Circle K Sverige AB och varumärke till Circle K.

Circle K Sverige är en del av den kanadensiska koncernen Alimentation Couche-Tard Inc (Couche-tard) som är ett världsledande servicehandelsföretag med huvudkontor i Laval, Kanada.

Om Alimentation Couche-Tard Inc.
Couche-Tard is the leader in the Canadian convenience store industry. In the United States, it is the largest independent convenience store operator in terms of the number of company-operated stores. In Europe, Couche-Tard is a leader in convenience store and road transportation fuel retail in the Scandinavian countries (Norway, Sweden and Denmark), in the Baltic countries (Estonia, Latvia and Lithuania), as well as in Ireland and also has an important presence in Poland.

As of July 22, 2018, Couche-Tard’s network comprised 9,978 convenience stores throughout North America, including 8,691 stores with road transportation fuel dispensing. Its North American network consists of 19 business units, including 15 in the United States covering 48 states and 4 in Canada covering all 10 provinces. Approximately 105,000 people are employed throughout its network and at its service offices in North America. In addition, through CrossAmerica Partners LP, Couche-Tard supplies road transportation fuel under various brands to approximately 1,300 locations in the United States.

In Europe, Couche-Tard operates a broad retail network across Scandinavia, Ireland, Poland, the Baltics and Russia through ten business units. As of July 22, 2018, Couche-Tard’s network comprised 2,723 stores, the majority of which offer road transportation fuel and convenience products while the others are unmanned automated fuel stations which only offer road transportation fuel. Couche-Tard also offers other products, including stationary energy, marine fuel and aviation fuel. Including employees at branded franchise stores, approximately 25,000 people work in its retail network, terminals and service offices across Europe.

In addition, under licensing agreements, more than 2,000 stores are operated under the Circle K banner in 16 other countries and territories (Cambodia, China, Costa Rica, Egypt, Guam, Honduras, Hong Kong, Indonesia, Macau, Malaysia, Mexico, Mongolia, the Philippines, Saudi Arabia, the United Arab Emirates and Vietnam), which brings the worldwide total network to more than 16,000 stores.

For more information on Alimentation Couche-Tard Inc. or to consult its quarterly Consolidated Financial Statements and Management Discussion and Analysis, please visit: http://corpo.couche‑tard.com.

Forward-Looking Statements
The statements set forth in this press release, which describe Couche-Tards objectives, projections, estimates, expectations or forecasts, may constitute forward-looking statements within the meaning of securities legislation. Positive or negative verbs such as “will”, “plan”, “evaluate”, “estimate”, “believe”, “expect” and other related expressions are used to identify such statements. Couche-Tard would like to point out that, by their very nature, forward-looking statements involve risks and uncertainties such that its results, or the measures it adopts, could differ materially from those indicated or underlying these statements, or could have an impact on the degree of realization of a particular projection. Major factors that may lead to a material difference between Couche-Tards actual results and the projections or expectations set forth in the forward-looking statements include the effects of the integration of acquired businesses and the ability to achieve projected synergies, fluctuations in margins on motor fuel sales, competition in the convenience store and retail motor fuel industries, exchange rate variations, and such other risks as described in detail from time to time in documents filed by Couche-Tard with securities regulatory authorities in Canada. Unless otherwise required by applicable securities laws, Couche-Tard disclaims any intention or obligation to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise. The forward-looking information in this press release is based on information available as of the date of the release.