SM-vinnande bilrullen kommer till Circle K.

Nu kommer SM-vinnande tunnbrödsrullen till Circle K

Under sommaren genomfördes den fjärde upplagan av Tunnbrödsrulle-SM på Linköping motorstadion. Deltagarna tävlade i kategorierna ”Årets rulle”, ”Årets mest innovativa rulle” och ”Årets bilrulle”. Från i dag finns vinnaren av kategorin Årets bilrulle att köpa hos Circle K. Och precis som namnet antyder är den perfekt att äta i bilen.

Tävlingsklassen Årets bilrulle var ny för i år, och bidragen bedömdes givetvis utifrån smak och kvalitet - men särskilt fokus låg på hur pass bilvänlig den var. Något som förstås är viktigt för många av Circle K:s kunder som ofta tar med sig maten ut i bilen.

- Vi gillar korv i alla dess former och det är svårt att motstå just tunnbrödsrullen, som ju har allt! Dock verkar det vara ett storstadsfenomen och det är något vi gärna bidrar till att ändra på. Genom Bilrullen tar vi tunnbrödsrullen ut i hela landet och det blir ett såväl lekfullt som smakfullt tillskott i vår meny, säger Anna Pehrson, kategorichef food på Circle K.

Den vinnande rullen är skapad av Johan Lundberg och innehåller Circle K:s egen signaturkorv K-Royal, Sourcream & bacondressing, Chilidressing, Rostad lök, Chimichurriblandning, krispsallad och givetvis det obligatoriska potatismoset. Han kommenterar själv sin rulle så här:

- Fokus låg lika mycket på smak som form och jag ville skapa en tajt rulle som går att äta utan kladd, med en hand. Korven och tillbehören ger en fräsch och mättande känsla utan att bli övermäktig. Jag ser fram emot att Bilrullen ska börjar säljas runt om i landet.

Juryn för mästerskapet bestod av Christina Möller, en av Sveriges mest erfarna matprofiler, Stefan Andréasson, kategorichef för mat på Circle K, Christer Åsen, grundare av Köttkoma samt Benjamin Ericson, vinnare av Årets Kockelev 2023. Juryns motivering för Årets bilrulle var:

”Att lyckas innovera tunnbrödsrulle trots begränsade råvaror är ingen enkel uppgift. Här lyckas det dock långt över förväntan och resultatet är såväl bilvänligt som smakrikt. Nyckeln ligger inte bara i ingredienserna, utan även i den perfekt rullade rullen”.

Den SM-vinnande Bilrullen kommer att finnas tillgänglig på Circle K-stationer över hela landet mellan 23 november och 27 december och kostar 69 kr. Läs mer här: https://www.circlek.se/mat/korv

Vi har ca 760 drivmedelsstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Av dessa är nästan 300 fullservicestationer. Vi erbjuder hela bredden av drivmedelsprodukter – oavsett vilken motor bilen drivs av. Var fjärde liter är förnybar och stationer med ultrasnabbladdare ökar snabbt med vår ambitiösa plan för såväl personbilar som lastbilar. Dessutom serverar vi god mat som passar alla smaker och ekologiskt och rättvisemärkt kaffe. Vi har biluthyrning med brett utbud, hållbara biltvättar och spolarvätska på pump. Vi gör det snabbt och enkelt att vara på väg.

Om Alimentation Couche-Tard Inc.
Couche-Tard is a global leader in convenience and fuel retail, operating in 24 countries and territories, with more than 14 000 stores, of which approximately 10 700 offer road transportation fuel. With its well-known Couche-Tard and Circle K banners, it is one of the largest independent convenience store operators in the United States and it is a leader in the convenience store industry and road transportation fuel retail in Canada, Scandinavia, the Baltics, as well as in Ireland. It also has an important presence in Poland and Hong Kong SAR. Approximately 122 000 people are employed throughout its network.

For more information on Alimentation Couche-Tard Inc. or to consult its annual Consolidated Financial Statements and Management Discussion and Analysis, please visit: http://corpo.couche‑tard.com.