Statoil och Svenska Kocklandslaget lanserar ny SUB

Statoil och Svenska Kocklandslaget lanserar ny SUB

Nu presenterar Statoil tillsammans med Svenska Kocklandslaget det fjärde gästspelet; en SUB med varmrökt lax, coleslaw och chipotle glaze. Under hela 2012 kommer Statoil att fortsätta att förbättra maten längs vägen och erbjuda flera goda maträtter framtagna tillsammans med Svenska Kocklandslaget.

Statoil är Sveriges fjärde största snabbmatsaktör och fortsätter att satsa på att utveckla och erbjuda god mat av hög kvalitet längs vägen. Samarbetet med Svenska Kocklandslaget pågår under hela året på alla Statoils fullservicestationer. Hittills har fyra av åtta nya kvalitetsprodukter presenterats.

– Samarbetet med Kocklandslaget inspirerar och utmanar oss gällande våra traditionella val av råvaror och smaker, vilket vi och våra kunder uppskattar. Ytterligare 4 spännande lanseringar kvarstår. Nästa lanseras vecka 37 och kommer i form av en inbakad pizza. För oss är det helt rätt att utveckla vårt materbjudande tillsammans med Svenska Kocklandslaget. Vi arbetar hårt för att kunna erbjuda god, fräsch och variationsrik mat längs vägen, säger Pernilla Engman, kategorichef för snabbmat på Svenska Statoil.

– Med dagens allt mer bränslesnåla bilar bör ingen köra mer än tre timmar i sträck utan en paus. Ett stopp hos oss på Statoil ger pausen en extra dimension, då vi har ett brett utbud av traditionella och nya produkter som snabbt serveras, säger Pernilla Engman.

Svenska Kocklandslaget är en del av Svenska Kockars Förening och har till uppdrag att fortsätta utveckla det unika svenska köket såväl som den internationella tävlingsgastronomin. Var fjärde år sätts ett nytt landslag samman av noggrant handplockade kockar och konditorer. Svenska Kocklandslaget har kommit på medaljplats i alla internationella tävlingar sedan 1996. Toppat med Guld i Culinary Olympics både år 2000 och 2004. Nästa utmaning som väntar är OS i Tyskland i oktober i år mot 36 nationer från hela världen.

SUB med varmrökt lax, coleslaw och chipotle glaze, lanseras v. 32-36
- Kan inte tänka mig ett bättre sätt att förlänga sommarsmakerna på än en SUB med varmrökt lax och fräsch coleslaw spetsad med chipotle som ger en lätt rökig BBQ-känsla, säger Johan Sandelin, Kocklandslaget.

För mer information kontakta gärna:

Pernilla Engman, chef kategori snabbmat, Statoil Fuel & Retail Sverige AB, tel: 070-429 6404, peengm@statoilfuelretail.com

Lukas Krol, kommunikatör, Statoil Fuel & Retail Sverige AB, tel: 070-429 6587, luk@statoilfuelretail.com

Statoil Fuel & Retail Sverige AB är ett av Sveriges ledande drivmedelsbolag och ett helägt dotterbolag till Statoil Fuel & Retail ASA. I den svenska verksamheten ingår cirka 700 drivmedelsstationer anpassade för både personbilar och tung trafik. Verksamheten består av utveckling, försäljning och distribution av bensin, fordonsgas, diesel, E85, flygbränsle, smörjoljor och gasol. Vårt nät av fullservicestationer finns över hela landet och erbjuder, förutom drivmedel, service, kunskap, fräsch och näringsriktig mat på vägen, gott kaffe på nymalda bönor som är ekologiskt och Fairtrade-märkt, biluthyrning, biltvätt och Svanenmärkt spolarvätska på pump. För mer information om Svenska Statoil, se www.statoil.se. Följ oss också på Facebook.