Lokala entusiaster behövs i kampen om tiden

Cirkus Cirkör och Stockholms Stadsteater Skärholmen söker Botkyrka- och Skärholmsbor som vill stå på scen, sjunga, dansa, läsa poesi, spela något i föreställningen Momo eller kampen om tiden som har premiär den 13 oktober i höst. På lördag 13 maj är det audition på Stockholms Stadsteater i Skärholmen. Alla som bor i Skärholmen eller Botkyrka är välkomna. Man behöver inte ha erfarenhet av att stå på scen. Hur man pratar svenska spelar heller ingen roll. Det viktigaste är att man har lust att medverka och tycker att det vore kul att vara med i en föreställning tillsammans med professionella cirkusartister och skådespelare. På audition kan man framföra en sång, en dikt, musik, dans, teater, cirkuskonst eller bara prata med oss. Totalt söker vi 20 personer. I övrigt medverkar skådespelare från Stockholms Stadsteater, cirkusartister från Cirkus Cirkör och studenter från Danshögskolans cirkusprogram. Niklas Hjulström är regissör. Momo har premiär den 13 oktober 2006 på Stockholms Stadsteater i Skärholmen. Det är en gastkramande men lyckosam historia för alla mellan 10 och 105 år. Ett cirkus-, teater- och dansäventyr om Momos kamp för att rädda världen från de grå männens tidstjuvar, tidssparbanker och annat som suger glädjen ur människorna. Föreställningen bygger på Michael Endes roman Momo eller kampen om tiden som är en av världens mest lästa ungdomsböcker. Föreställningen är en samproduktion mellan Stockholms Stadsteater Skärholmen och Cirkus Cirkör. Med Momo vill vi öppna upp våra organisationer för boende i våra närområden Skärholmen och Botkyrka. En del i detta är rekryteringen av lokala entusiaster. Detta arbete stöds av Botkyrka Kommun och Skärholmens Stadsdelsförvaltning. I rollen som Momo: Siri Hamari övriga roller är under tillsättning. Regi: Niklas Hjulström, Cirkusregi: Tilde Björfors, Scenografi och kostym: Fridjon Rafnsson Anmälan till audition görs till: Ida Burén på Cirkus Cirkör telefon 070-734 42 31 eller till Anders Frennberg på Stockholms Stadsteater Skärholmen tel 0739 730 265. Presskontakt: Susanne Reuszner, presschef Cirkus Cirkör. Tel 08-531 998 31, 070-218 46 51, susanne@cirkor.se Pressbild: finns att ladda ner från www.pressbild.com/cirkus_c SUSANNE REUSZNER PRESSCHEF / PUBLIC RELATIONS MANAGER CIRKUS CIRKÖR ROTEMANNAVÄGEN 10 SE - 145 57 NORSBORG, SWEDEN PHONE +46(0)8 531 998 31, FAX +46 (0)8 714 90 57 CELL +46 (0)70 218 46 51, E-MAIL SUSANNE@CIRKOR.SE WWW.CIRKOR.SE