Foto: Tove Wall Dyrting for the circus performance Kiseldalen by Kompani Giraff

Kristofferscenen join DANSISTAN/CIRKUSISTAN's network!

Kristofferscenen is proud to announce promising cooperation with DANSISTAN/CIRKUSISTAN's network!

DANSISTAN / CIRCUSISTAN's network is 28 scenes presenting about 120 dance and circus performances a year.

The network started in 2009 and so far 75,000 children and young people have seen a DANSISTAN / CIRCUSISTAN performance. Each semester, a new versatile program of contemporary dance and circus is presented.

Our program is characterized by quality and accessibility and is composed of performances that arouse thoughts and discussions, feelings, and ideas!

Kristofferscenen is thrilled to be working hand to hand with DANSISTAN/CIRKUSISTAN!

"We are looking forward to bring contemporary Circus Arts to children and young people from preschool to high school from Stockholm City and Stockholm County!" says Marie-Andrée Robitaille circus program leader at kristofferscenen!

For more info about DANSISTAN/CIRKUSISTAN's network www.dansistan.se

Regioner

Kristofferscenen är västerorts scen för musik, dans och cirkus. Scenrummet ligger i unika lokaler, i huvudbyggnaden på Kristofferskolan vid Brommaplan. Med 600 sittplatser och en 12 x 14 m stor scenyta är det en av de största scenerna i Stockholm. Huset är ritat av arkitekten Erik Asmussen och byggdes 1966. Scenverksamheten drivs av Föreningen Kristofferscenen i samarbete med CirkusPerspektiv, Kristofferskolan och Kristofferskolans byggnadsstiftelse. Vi vill utveckla verksamheten långsiktigt och erbjuda ett brett utbud av musik, dans och cirkus med hög konstnärlig kvalité till alla i Stockholm och västerort.

Cirkusperspektiv är ett svenskt Stockholmsbaserat produktionsbolag med fokus på alla aspekter på cirkus: produktion, regi, lokal programmering, casting, undervisning eller konsultverksamhet. Vi har genomfört olika projekt såsom t ex;  Gynoïdes, Nordic Women in Circus Networks, Nordic Innovative Juggling, Women in Circus Consortiums. Från och med 2020 är vårt övergripande mål att etablera en arbets- och mötesplats för cirkus: CirkusPerspektiv Workspace med bas på Kristofferscenen i Bromma. CirkusPerspektiv Workspace kommer att utvecklas till ett centrum och en stimulans för cirkuskultur i hela Sverige och kommer att drivas av cirkusartister för att söka nya kontakter och former för konstformen. Vi vill särskilt bidra till att låta cirkus möta både andra konstformer och vetenskaplig forskning Vi kommer också att bemöda oss om barn- ungdoms- och familjeinriktade aktiviteter med exyta fokus på närområdet; Stockholm Västerort. Kristofferscenen och CirkusPerspektiv kommer gemensamt både producera och organisera residensmöjligheter för arbete med cirkuskonst och besläktade verksamheter Partnerskapet Kristofferscenen-CirkusPerspektiv hoppas bidra till vidare utveckling av cirkuskonsten och dess ökade och fördjupade samhällskontakt.

___________

Kristofferscenen is the stage for music, dance, theatre, and circus in Stockholm West. Situated in unique premice in the main building of Kristofferskolan at Markvardsbacken close to Brommaplan. With audience seats for 600 persons and a stage measuring 12 x 14 meters and with a possible height of 12 meters it is one of the largest stages in Stockholm. The building is designed by the Caspar Sahlin-awarded architect Abbi Asmussen and was erected in 1966. The activities are managed by Kristofferscenen together with CirkusPerspektiv in an understanding with Kristofferskolan and Kristofferskolans Building foundation. We have a mutual longtime perspective on the initiative and want to offer a wide scope of music, dance, theatre, and circus with high artistic quality to all and everyone in Stockholm with extra opportunities for Bromma and surrounding areas.

CirkusPerspektiv is a Swedish Stockholm-based production company with a focus on all aspects of circus. The main activities are producing, directing, curating, performing, managing, casting, teaching, and consulting. Past projects include Gynoïdes Project, Nordic Women in Circus Network, Nordic Innovative Juggling, Women in Circus Consortiums. From 2020 onwards, CirkusPerspektiv is focussing on the establishment of CirkusPerspektiv Workspace. The Workspace will be based at Kristofferscenen in Bromma borough in the western part of Stockholm, Sweden. CirkusPerspektiv Workspace aims to develop as a circus cultural hub in Sweden. CirkusPerspektiv Workspace’s profile is an artist-driven meeting space for transdisciplinary and experimental circus practices. At the workspace, we will curate activities that foster the meeting between circus arts, sciences, and other art forms with a strong focus on a youth and family program in close connection with the surrounding community. CirkusPerspektiv and Kristofferscenen will co-produce and co-host residencies for the creation of new circus work. The partnership between CirkusPerspektiv and Kristofferscenen is dedicated to the advancement of contemporary circus arts and to optimize contact with society.

Biljetter/Tickets www.kulturbiljetter.se

Cirkus Programansvari/Circus Programmer marie-andree@kristofferscenen.se