250 000 dollar i prissumma vid Ciscos IoT-tävling

Cisco IoT Innovation Grand Challenge är en innovations- och entreprenörstävling kring affärer och tekniker som bygger på ”Internet of Things”. Tävlingen är öppen mellan 21 april och 1 juli och prissumman är totalt 250 000 dollar fördelat på tre vinnare.

Cisco räknar med att över 50 miljarder enheter kommer att vara anslutna till Internet år 2020. Det innebär att det blott är en procent av enheterna som idag är uppkopplad. Denna förväntade tillväxt skapar enorma möjligheter för teknikföretag och innovatörer och Cisco vill nu uppmuntra och accelerera denna utveckling med en tävling.

Cisco IoT Innovation Grand Challenge syftar till att uppmärksamma innovatörer, startups och entreprenörer. Man letar efter anmälningar från tidiga ideer kring teknikbaserade prototyper eller fungerande konceptmodeller som är under utveckling.

Snabba fakta:

• Tävlingen är öppen mellan 21 april och 1 juli 2014
  • Anmälningar görs inom en av fyra kategorier: Applications and Application Enablement, Management, Networking, eller Things
  • Varje anmälan  måste knytas till någon sektor: Education, Healthcare, Manufacturing, Energy, Retail, Transportation, Smart Cities

Klicka här för mer information, detaljer och anmälan.

• internet of things
  • internet of everything