FOCUS: Framtidens video

Videotekniken har förändrat hur vi lever, arbetar och kommunicerar med varandra. I dag är allt och alla uppkopplade och video spelar en viktig roll i att föra människor samman. I senaste numret av månadstidningen FOCUS gör Cisco en djupdykning i framtidens video. I artiklarna kan du bland annat läsa om:

• Video and The Internet of Everything: Erica Schroeder skriver om hur videon och Internet of Everything skapar nya vägar för att kommunicera med varandra. Dagens molnetbaserade mobil- och videoapplikationer dokumenterar våra liv på en helt annan nivå och bidrar till att föra människor närmare varandra.
  • Video Creates Value in the Workplace: Allt fler företag använder sig av videon i det dagliga arbetet för att spara tid och pengar samt optimera verksamheten. Inom skolan blir det till exempel vanligare med virtuella klassrum där lärare undervisar sina elever via videolänk.
  • Technology Transforms the Fan Experience: Enrique Uriel, CIO i Real Madrid berättar hur fansen ständigt är uppkopplade under matcherna. Han och hans team insåg därför att de måste skapa de teknologiska förutsättningar som krävs för att ge sina fans den ultimata upplevelsen. Tillsammans med Cisco satsar de nu på att förvandla Santiago Bernabeu Stadion till “the Ultimate Bernabeu,”– en uppslukande, uppkopplad och spännande miljö.

• samarbete
  • telepresence