Fujitsu och Cisco tecknar samarbetsavtal i Sverige

Fujitsu och Cisco skriver avtal om en gemensam satsning på den svenska marknaden. Samarbetet omfattar innovativa tjänstepaketeringar, utökad kompetensutveckling, gemensamma marknadsaktiviteter samt standardiserade program för service och support, både lokalt och globalt. Målet är att säkerställa att Fujitsus och Ciscos kunder erbjuds standardiserade och framtidssäkra IT-lösningar.

Fujitsu stärker sin kompetens som en ledande helhetsleverantör och outsourcingpartner inom IT och kommunikation genom att fördjupa sitt samarbete med Cisco.

Samarbetet utgår från Sverige och syftar till att säkerställa att Fujitsus och Ciscos gemensamma kunder erbjuds innovativa och kostnadseffektiva kommunikations-lösningar. I samarbetet ingår rekrytering av konsulter, utbildning och certifieringar av befintlig personal samt förstärkning av försäljningsorganisationen. En fördel för svenska företag med internationell närvaro är större möjligheter att teckna avtal i Sverige som innefattar global leverans av kommunikationsprodukter, lösningar, tjänster samt support och service.

Läs mer i Fujitsus pressrelease här

Cisco Systems
Årstaängsvägen 21 B