Samla dina kommunikationsverktyg i Unified Personal Communicator

Snack i kubik. Med CUPC kan du samla flera kommunikationsformer i en och samma applikation.

CUPC är det kärleksfulla namnet på Cisco Unified Personal Communicator som integrerar dina mest använda kommunikationstillämpningar och -tjänster. Du får enkel åtkomst till telefon i PC, bordtelefon,  närvaro (presence), snabbmeddelanden (IM), röstmeddelanden, video och flerpartskonferenser inklusive dokument/data delning.

Cisco Unified Personal Communicator är också del  i Client Service Framework med stöd för Globala standarden XMPP vilket gör att klienten kan utbyta närvaroinformation (Presence) med Google, Pigin 3epart-klienter och ISM Sametime eller Microsoft OCS eller Lync.

Cisco Unified Personal Communicator har ett enkelt användargränssnitt som gör att du kan:

• Kommunicera enklare: Röst, HD-video, närvaro, snabbmeddelanden, röstmeddelanden och mer från ett enda enhetligt användargränssnitt
  • Konkurrensfördel: Få svar och fatta beslut snabbare genom att se vem som är tillgänglig och omedelbart starta en konversation.
  • Högkvalitativ, företagsanpassad IP-telefoni och video till skrivbordet: Använd mjuk telefon i PC, standardbaserade HD-video och bordstelefon för att få hög kvalitet och hög tillgänglighet för ljud och video
  • Effektivitet: Dela dokument och samarbeta med flerparts ljud-, webb-och videokonferenser.

I denna enkla video kan du titta närmare på hur CUPC ser ut och fungerar.

Här finns mer information om nyheterna i release 8.0.

• ip-telefoni
  • samarbete