Välkommen till Seminarium om Smarta Företag

Den 23 mars, 2011 håller TeliaSonera Institute vid Stockholm School of Economics in Riga ett seminarium om Smarta Företag Index - ett samarbetsprojekt Cisco gör med TeliaSonera. Där kommer frågor om hur IT kan effektivisera företagen att dryftas med bland annat forskare från KTH och Stockholms Handelshögskola.

I vår allt mer globaliserade värld ändras förutsättningarna för företag att konkurrera. Förutom de klassiska attributen som innovationskraft, envishet och uthållighet måste företag i allt högre grad arbeta smartare med sina interna processer och hur man servar sina kunder.De företag som inte använder den nya tekniken för att effektivisera och skapa attraktiva kundupplevelser kommer obönhörligt att bli akterseglade.

Under detta seminarium kommer vi att belysa frågan om hur företag kan bli (och förbli) effektiva, konkurrenskraftiga och lönsamma genom smart användning av moderna ITsystem och kommunikationstjänster.

Vilken framtid och vilken potential finns det i så kallade molntjänstverktyg, sociala media och videokonferenssystem?